حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس اداره حقوقی اوقاف استان یزد:

سند امامزاده عباسعلی ابرکوه صادر شد

سند امامزاده عباسعلی ابرکوه صادر شد

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از صدور سند امامزاده عباسعلی ابرکوه به مساحت ۱۱ هزار و ۱۶۰ متر مربع مشتمل بر ۱۶ رقبه موقوفه خبر داد.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، سعید جعفری‌پور با اشاره به اخذ سند امامزاده عباسعلی شهرستان ابرکوه در سال جاری گفت: این سند به مساحت ۱۱ هزار و ۱۶۰ مترمربع مشتمل بر ۱۶ رقبه موقوفه اخذ شده است.

 رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد اضافه کرد: تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی کشور یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است، بنابراین اوقاف و امور خیریه این اقدام را در اولویت اصلی خود قرار داده است.

 جعفری‌پور با اشاره به اینکه در راستای تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی نیازمند احیای این مراکز هستیم، بیان کرد: سند امامزاده این شهرستان با تلاش کارشناسان واحد ثبتی ابرکوه و همکاری اداره ثبت و اسناد این شهرستان اخذ شد و این اقدام به احیای این اماکن مذهبی بسیار کمک می‌کند. 


 وی یادآور شد: امامزاده عباسعلی از نوادگان حضرت امام سجاد (ع) است و در روستای تاریخی مریم‌آباد که نامی نیز در شاهنامه فردوسی به نام مِیَم دارد، قرار گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از