حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
دستیار استاندار یزد در امر مردمیسازی مطرح کرد:

سهام واحدهای تولیدی یزد به مردم واگذار می‌شود

سهام واحدهای تولیدی یزد به مردم واگذار می‌شود

دستیار استاندار یزد در امر مردمی سازی گفت: در زمینه تحقق شعار سال در استان یزد اقدامات متعددی در حال اجرا است که در قالب یکی از این طرح‌ها سهام واحدهای تولیدی یزد به مردم واگذار می‌شود.

مسعود پارسافر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» در رابطه با اقداماتی که برای تحقق شعار سال در استان یزد انجام گرفته است، اظهار کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب از روزهای ابتدایی سال‌جاری جلسه‌هایی به‌منظور تحقق شعار سال در استان یزد برگزار و در نهایت ستاد سهام (ستاد سیاست‌گذاری و هماهنگی اقتصاد مردمی) تشکیل شد.

وی با بیان اینکه اقدامات برای تحقق شعار سال در چهار کارگروه تقسیم و در حال پیگیری است، ادامه داد: کارگروه‌های علمی و مدل‌سازی، تسهیل و مانع‌زدایی، عملیات و اجرا و گفتمان‌سازی از جمله کارگروه‌های تشکیل‌شده برای تحقق شعار سال در ستاد سهام است.

دستیار استاندار در امر مردمی‌سازی دولت و رئیس ستاد دستیاران و همیاران مردمی استان یزد تصریح کرد: برای تحقق شعار سال در استان یزد ۱۰ محور تعریف شده و ذیل این محورها پروژه‌هایی در قالب سند تحقق شعار سال طراحی و تنظیم شده است.

وی ادامه داد: این سند به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان و سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده است.

پارسافر تأکید کرد: در سند تحقق شعار سال، تمام مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف و پروژه‌های متناسب با محورها طراحی و دستگاه‌های متولی این پروژه‌ها نیز تعیین شده است.
 
وی ادامه داد: به‌عنوان مثال در زمینه مشارکت گروه‌های جهادی و حلقه‌های میانی،  پروژه احداث نیروگاه خورشیدی رقم خورده است که کمتر از سه ماه دیگر نیروگاهی پنج مگاواتی سازمان بهزیستی با مشارکت یک هزار نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

دستیار استاندار در امر مردمی‌سازی دولت و رئیس ستاد دستیاران و همیاران مردمی استان یزد بیان کرد: به‌صورت فراگیر پروژه‌هایی در حوزه انرژی در حال پیگیری است.
وی تصریح کرد: برای تحقق جهش تولید در بخش دام و طیور، پروژه‌های مختلفی چون مگافارم و هر روستا ۲۰۰ راس دام در حال پیگیری و اجرا است.

پارسافر به پروژه‌های تعریف‌شده در حوزه تعاونی‌ها در سند تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: گسترش تعاونی‌های توسعه و عمران را مدنظر داریم. در برخی شهرستان‌ها این شرکت تعاونی‌ها گام‌های بلندی را در راستای پیشرفت کشور برداشته‌اند.

وی ادامه داد: اختصاص سهام‌ واحدهای تولیدی به مردم و مردمی‌سازی معادن در قالب سند تحقق شعار سال دنبال می‌شود.

پارسافر با اشاره به راه‌اندازی سامانه سمن( سامانه مردمی نظارت)، عنوان کرد: در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان نیز علاوه بر کارها و پروژه‌هایی که در حال انجام بوده است، زیرساخت‌هایی در نظر گرفته شده تا گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیان را در استان شاهد باشیم.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از