حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
نماینده مردم اردکان در مجلس:

سیاست آمریکا بر پایه ظلم بنا شده است

سیاست آمریکا بر پایه ظلم بنا شده است

نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۱۳ آبان‌ماه گفت: هر کشوری باید با این هدف که اقداماتش براساس منافع ملی باشد سعی در توسعه دیپلماسی کند اما در آمریکا، این سیاست بر پایه ظلم بنا شده است.

محمدرضا دشتی اردکانی در گفتگو با «یزدرسا» ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه، با بیان اینکه این روز یادآور وقایع مهمی در تاریخ معاصر ایران است، گفت: شهادت دانش‌آموزان معترض به حکومت ستم‌شاهی پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی و پس از آن تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام که نقاط عطفی در تاریخ سده اخیر ایران اسلامی بود از جمله این وقایع است.

نماینده مردم اردکان در مجلس تأکید کرد: انتقال مفاهیم و ارزش‌های این روز از طریق صحیح و با لطافت به نسل جوان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که شایسته است دستگاه‌های فرهنگی به زبان معاصر و نوین این مهم را محقق کنند.

وی با بیان اینکه دشمنی آمریکا با دولت و ملت ایران ریشه در تحولات قرن اخیر دارد، تصریح کرد: وقایع متعددی رخ داده که اثبات شده آمریکا دشمن خونی این ملت است، کودتای ۲۸ مرداد توسط این دولت و انتشار اسناد محرمانه دولت وقت آمریکا در سال‌های اخیر از دست داشتن و راهبری این واقعه توسط این دولت متجاوز و مثال‌های متعدد دیگر اثبات می‌کند خشم ملت ایران بی‌دلیل نبوده و نیست.

دشتی ۱۳ آبان را آغاز تحولی بنیادین فی‌مابین جمهوری اسلامی و ایالات متحده آمریکا دانست و افزود: بی‌هیچ شکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی کوتاه شدن دست قدرت‌های غرب و شرق از چپاول در این کشور بوده است. 

وی افزود: در مقاطعی از تاریخ شاهد بودیم که سفیر ایالات متحده و یا افسر آمریکایی در سرزمین ایران از چنان قدرتی برخوردار بود که شاه ایران از آن بی‌بهره بود. امام راحل در سخنرانی سال ۱۳۴۳ خود در قم و در اعتراض به کاپیتولاسیون در همین روز ۱۳ آبان به ترکیه تبعید شدند و کاپیتولاسیون نمونه‌ای از تحقیر ایران در تاریخ معاصر توسط ایالات متحده بوده است که پس از این روز گامی به سمت کوتاه شدن دست آمریکا از این ملت برداشته شد.

دشتی اضافه کرد: اصلی در سیاست خارجه مطرح است که کلیه اقدامات دولت‌ها می‌بایست بر اساس منافع ملی آن کشور باشد لذا هر کشوری با این هدف سعی در توسعه دیپلماسی می‌کند اما در فقره آمریکا و متحدانش، این سیاست بر پایه ظلم بنا شده است.

وی با بیان اینکه قدرت‌های غربی به طرق مختلف از سرمایه‌های مادی و معنوی سرزمین ایران بهره بردند، ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه حل مقابله با این قبیل زورگویی‌ها، قوی شدن است و قوی شدن میسر نمی‌شود الا با تربیت و پرورش نیروی انسانی به عنوان سرمایه نمادین هر ملت؛ ایران قوی با دولت قوی حاصل نمی‌شود بلکه با ملت و نیروی انسانی قوی حاصل خواهد شد و حصول به این مهم با تمرکز بر روی انتقال فرهنگی و آموزش به نسل جوان است.

دشتی یادآور شد: پر واضح است که پس از جنگ دوم جهانی، ساختار قدرت در سازمان‌های بین‌المللی ناعادلانه شکل گرفته است و مبنای این شاکله، زورگویی و البته عقب‌ماندگی سایر جوامع بوده است. آمریکا و پیروانش به عنوان عروسک خیمه‌شب‌بازی رژیم غاصب صهیونیستی سعی در همسو کردن جامعه جهانی با خود داشته‌اند اما در فقره تظاهرات عظیم ملت‌های آزادی‌خواه در دفاع از فلسطین مظلوم اثبات شد که خورشید پشت ابر نمی‌ماند و روزی حق هویدا خواهد شد، این وعده الهی است و این موضوع در فرمایش اخیر رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی با دانشجویان با لطافت سخن مطرح شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از