حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه الغدیر استان یزد:

شایعه‌پردازی سرلوحه رسانه‌های دشمن برای جذب مخاطب است

شایعه‌پردازی سرلوحه رسانه‌های دشمن برای جذب مخاطب است

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه الغدیر استان یزد گفت : در جریان نا‌آرامی‌های سال گذشته رسانه‌های دروغ‌پرداز به‌منظور افزایش بیننده از شگردهای مختلفی چون شایعه‌پردازی و استفاده از تئوری توطئه استفاده کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید قطبی در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» اظهار کرد: به‌طورکلی، شکست رسانه‌ای به معنای عدم موفقیت یک رسانه در به دست آوردن هدف‌ها و رضایت مخاطبین است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: این شکست می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله عدم جذب مخاطبان کافی، کاهش تماشاگران یا خوانندگان، رقابت شدید با رسانه‌های دیگر، تغییرات در رفتار مخاطبین و انتقال آن‌ها به رسانه‌های دیگر، از دست دادن اعتبار به‌دست‌آمده و ... بستگی داشته باشد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر به‌واسطه بالا رفتن سواد رسانه‌ای مردم، دست بسیاری از رسانه‌های دروغ‌پرداز رو شده و این بی‌اعتباری آن‌ها باعث شده تا مخاطبان خود را از دست بدهند.

قطبی با اشاره به اینکه از دست دادن مخاطب برای رسانه یعنی مرگ آن رسانه، تصریح کرد: در جریان ناآرامی‌های سال گذشته بسیاری از رسانه‌های استکباری که خیال خام براندازی را در سر می‌پروراندند برای تحقق این هدف به دروغ‌پردازی‌های گسترده روی آوردند و به عبارتی گور خود را با دست خود کندند.

وی در رابطه با رویکرد رسانه‌های دروغ‌پرداز عنوان کرد: این رسانه‌های دروغ‌پرداز معمولاً از فن‌های مختلفی برای مخاطبان خود دروغ می‌گویند یا اطلاعات نادرست ارائه می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این رسانه‌های دروغ‌پرداز اطلاعات و سندهای تقلبی تهیه می‌کردند تا قدرت ایران اسلامی را به چالش بکشند، ادامه داد: در برخی موارد رسانه‌های استکباری تیترها و عناوین حسابی جذاب و تحریک‌کننده را برای مقالات و خبرها خود انتخاب می‌کردند تا توجه مخاطبان جلب کنند؛ اما غالباً نسبتی با واقعیت نداشت.

قطبی گفت: این رسانه‌های معاند نظرات یک گروه کوچک از افراد را به‌عنوان نظر بیرونی و گسترده‌ترین نظر راجع به مسائل مرتبط با ناآرامی‌های سال گذشته ارائه می‌دادند.

وی افزود: برخی از رسانه‌های دروغ‌پرداز به‌منظور افزایش بیننده از شگردهای مختلفی استفاده کرده و می‌کنند که شایعه‌پردازی و استفاده از تئوری توطئه سرلوحه این شگردها قرار دارد.

وی در پایان بر لزوم آگاه‌سازی مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تأکید کرد و گفت: می‌توان با بالا بردن هرچه بیشتر سواد رسانه و شناساندن هدف و خط خبری رسانه‌های مختلف از گرفتار شدن آن‌ها در منجلاب امپراتوری دروغ پیشگیری کنیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از