حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
چراغ راه؛

شهیدی که با زمزمه «یااباعبدالله‌الحسین(ع)» شهید شد

شهیدی که با زمزمه «یااباعبدالله‌الحسین(ع)» شهید شد

شهید «محمدکاظم ابوترابی زارچی» یکم اردیبهشت ۱۳۴۳ در شهر زارچ از توابع شهرستان یزد به دنیا آمد و سرانجام ۱۶ مرداد ۱۳۶۴ در هورالعظیم به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، شهید محمدکاظم ابوترابی زارچی هفتم دی الحجه الحرام ۱۳۸۳ مصادف با یکم اردیبهشت ۱۳۴۳ در شهرستان زارچ پا به عرصه گیتی نهاد. پدرش زین العابدین کشاورز بود و مادرش سکینه نام داشت.

 

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را باموفقیت سپری کرد و در دوران دبیرستان به پخش اعلامیه‌های امام مشغول می‌شد. شب هنگام به نوشتن شعار‌های ضد رژیم به در و دیوار می‌پرداخت پس از پیروزی انقلاب اسلامی باشروع جنگ تحمیلی و بنابر احساس مسئولیتی که داشت در چند نوبت عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

 

وی سپس به عضویت رسمی کمیته انقلاب اسلامی درآمد و از شدت علاقه به بسیج در اوقات فراغت در بسیج زارچ نیز فعالیت چشمگیری را از خود نشان داد و خدمت می‌کرد.

 

شهید ابوترابی در سال ۱۳۶۴ برای چندمین بار در جبهه‌های نور علیه ظلمت شرکت کرد و سرانجام در نیمه شب ۱۵ مرداد ۱۳۶۴ در عملیات قدس ۵ در منطقه هورالعظیم با مسئولیت فرماندهی گروه جندالله شرکت نمود. بعد از گذشت ساعتی از شروع عملیات بر اثر اصابت تیر به مچ دست به شدت مجروح شد و حتی قسمتی از دست خود را از دست داد. ولی با یک دست همچون مولای خود قمربنی هاشم به مبارزه با خصم زبون ادامه داد ولی مشیت الهی اینگونه رقم خورد که بعد از چندین ساعت نبرد به آرزوی دیرینه خویش رسید و در حالیکه ندای السلام علیک یا ابا عبدالله را زیر لب زمزمه می‌کرد به لقاءالله پیوست.

 

پیکر مطهرش در باغ رضوان زارچ در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از