حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

شهید رئیسی محبوب مردم دارالعباده در انتخابات 1400

شهید رئیسی محبوب مردم دارالعباده در انتخابات 1400

بر اساس آمار، شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیمی رئیسی محبوب مردم استان دارالعباده بوده و در انتخابات 1400 پیشتاز بوده است.

به گزارش «یزدرسا»، استان یزد به سبب ارادت ویژه‌ای که مردمان این مرزوبوم نسبت به اهل‌بیت علیهماالسلام داشته و دارند، به حسینیه ایران شهرت دارد. اسم یزد با دارالعلم، دارالعباده، دارالولایه و حسینیه ایران آمیخته شده است.

 شهر یزد، شهر دارالعباده با پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی، ولایت‌مدارانه، همواره پای کار انقلاب بوده‌اند.

 مردم خونگرم استان یزد امروز و در این برهه قرار است به‌مانند دوران دیگر انتخابات، حماسه‌آفرینی کرده و برگ زرین دیگری از ولایت‌مداری را در تاریخ این شهر اصیل به ثبت برسانند. 

نمونه‌‌ای از این ولایت‌مداری مشارکت در سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری است که در ادامه جزئیات این مشارکت را می‌خوانید:

مردم استان یزد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکت ۵۷.۹ درصدی را به ثبت رساندند.

در انتخابات ریاست جمهوری مجموع آرای مأخوذه، ۴۲۵ هزار و ۱۸۶ رأی بوده که از این میزان ۴۳ هزار و ۹۰۵ رأی باطله بوده است.

در این انتخابات ۳۰۵ هزار و ۹۳۰ رأی معادل ۷۲ درصد آرا به شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیمی رئیسی رأی دادند و همتی نامزد اصلاح‌طلب رئیس‌جمهور تنها ۳۴ هزار و ۸۵۴ رأی معادل ۸.۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.

اما در سطح شهرستان‌ها نیز تقریباً این تناسب حفظ‌شده و شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیمی رئیسی پیشتاز بوده است.

در شهرستان ابرکوه از مجموع ۲۱ هزار و ۴۶۰ رأی صحیح، ۸۰.۹ درصد آرا متعلق به شهید رئیسی و تنها ۴.۶ درصد آرا متعلق به همتی بوده است.

در شهرستان اردکان از مجموع ۳۲ هزار و ۲۸۵ رأی صحیح، ۶۹.۵ درصد آرا متعلق به شهید رئیسی و تنها ۸.۳ درصد آرا متعلق به همتی بوده است.

در شهرستان اشکذر از مجموع ۱۳ هزار و ۶۲۹ رأی صحیح، ۶۳.۷ درصد آرا متعلق به شهید رئیسی و تنها ۱۳.۴ درصد آرا متعلق به همتی بوده است.

در شهرستان بافق از مجموع ۲۲ هزار و ۹۶۱ رأی صحیح، ۸۱.۴ درصد آرا متعلق به شهید رئیسی و تنها ۴.۶ درصد آرا متعلق به همتی بوده است.

در شهرستان بهاباد از مجموع ۱۱ هزار و ۴۴ رأی صحیح ۸۳.۳ درصد آرا متعلق به شهید رئیسی و تنها ۳ درصد آرا متعلق به همتی بوده است؛ در واقع بهابادی‌ها بیشترین رأی را به رئیسی دادند.

در شهرستان تفت از مجموع ۳۸ هزار و ۵۰ رأی صحیح، ۷۰ درصد آرا مربوط به شهید رئیسی و تنها ۹.۳ درصد آرا مربوط به همتی بوده است.

در شهرستان خاتم از مجموع ۱۶ هزار و ۱۵۸ رأی صحیح، ۷۴.۸ درصد آرا مربوط به شهید رئیسی و تنها ۶.۳ درصد آرا مربوط به همتی بوده است.

در شهرستان مهریز از مجموع ۲۷ هزار و ۱۱۱ رأی صحیح، ۷۱.۹ درصد آرا مربوط به شهید رئیسی و تنها ۷.۸ درصد آرا متعلق به همتی بوده است.

در شهرستان میبد از مجموع ۳۶ هزار و ۳۱۶ رأی صحیح، ۷۷.۹ درصد آرا مربوط به شهید رئیسی و تنها ۵.۲ درصد آرا مربوط به همتی، ۳.۹ درصد آرا مربوط به رضایی و ۳.۳ درصد آرا متعلق به قاضی‌زاده هاشمی است.

در شهرستان یزد به‌عنوان مرکز استان در مجموع ۱۸۰ هزار و ۲۴۶ رأی به صندوق انداخته‌شده که آرای باطله به میزان ۱۷ هزار و ۹۷۹ رأی و ۱۶۲ هزار و ۲۶۷ رأی صحیح بوده است که از این تعداد ۶۸.۸ درصد آرا مربوط به شهید رئیسی و تنها ۹.۷ درصد آرا مربوط به همتی بوده است.

امید که مردم مؤمن و ولایتمدار یزد، به‌مانند همیشه در انتخاب رئیس‌جمهوری اصلح در تراز نظام و انقلاب اسلامی اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از