حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

شهید رئیسی همیشه با مردم بود

شهید رئیسی همیشه با مردم بود

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهید آیت الله رئیسی مردمی بودن و همراه مردم بودن را به طورکامل اجرایی کرد و به عینه نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر یزد، عزیزالله سیفی در یک‌صد و نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، افزود: شهادت سیدالشهدای خدمت، شهید جمهور و همراهان ایشان را تبریک و تسلیت می‌گوییم و امیدواریم بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: آیت‌الله شهید رئیسی در موقعیت‌‌های مختلف در بین مردم و همراه با مردم حضور می‌یافت و از ویژگی‌های دیگر ایشان نیز مظلومیت است، چون علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی که داشتند، اما حتی در بین اطرافیان خود نیز مظلوم بود و از این اقدامات مطلع نبودند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نشست رؤسای شورا‌های مراکز استان‌ها در قم برگزار شد و در این اجلاس کمیسیون‌های متعدد تشکیل شد که اینجانب در کمیسیون حقوقی و اقتصادی این اجلاسیه شرکت کردم.

سیفی ادامه داد: هوشمندسازی شهر‌ها نیز از موضوعات اصلی این اجلاسیه بود که خوشبختانه شورای شهر یزد در این زمینه اقدامات بسیار خوبی داشت و از شورا‌های پیشتاز بود که مقرر شد تبادل اطلاعات و تجربیات در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: موضوع دیگری که مطرح شد عدم پرداخت عوارض آلایندگی به شورای شهر یزد در سال ۱۴۰۲ بود و علی‌رغم اینکه مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به شهرداری یزد پرداخت شده، اما در سال ۱۴۰۲ فقط مبلغ ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده، چون مصوبه مجلس بوده و تدوین آیین‌نامه به محیط‌زیست محول شده و مقرر شد مبالغ پرداخت نشده نیز در سال جاری محاسبه و پرداخت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: البته به ادارات محیط‌زیست اختیار داده شده از نیم درصد تا ۲ و نیم درصد را برای پرداخت عوارض آلایندگی مشخص کنند که متأسفانه اداره محیط‌زیست یزد همراه با دیگر استان‌ها مبلغ کمتر را محاسبه کرده که باعث تضییع حق شهرداری یزد می‌شود و مقرر شد در شورای‌عالی استان‌ها پیگیری شود.

سیفی ادامه داد: همچنین در مورد ارزش‌افزوده نیز سهم شهرداری‌ها طبق قانون چهار درصد است که متأسفانه کامل پرداخت نشده و همین مبلغ نیز شفاف نیست و یارانه حمل‌ونقل عمومی نیز بیش از ۱۲ سال است که توسط دولت‌ها پرداخت نشده و علی‌رغم پرداخت همه هزینه ون‌های خریداری شده وزارت کشور توسط شهرداری یزد در سال ۱۴۰۱، اما تا کنون این خودرو‌ها تحویل نشده است. 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از