حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس اداره اوقاف تفت عنوان کرد:

صدور اولین سند امام زاده شهرستان تفت

صدور اولین سند امام زاده شهرستان تفت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت گفت: سند بقعه متبرکه امامزاده علی ابن عبدالله جعفر طیار بنادکوک (ع) در شهرستان نیر اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، محمد مؤمنی زاده اظهار داشت: با همکاری و تعامل سازنده اداره ثبت و اسناد این شهرستان، سند مالکیت  بقعه متبرکه امامزاده علی ابن عبدالله جعفر طیار بنادکوک (ع) به مساحت ۳۸۸ مترمربع اخذ شد.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از اولویت‌های اوقاف، تعیین حدود و مالکیت بقاع و امامزادگان و نیز موقوفات در  تفت است که خوشبختانه تاکنون در این امر، عملکرد قابل‌قبول داشته‌ایم.

رئیس اوقاف تفت با تشکر از تعامل سازنده اداره ثبت‌اسناد و املاک تفت با اوقاف اظهار داشت: از ادارات، سازمان‌ها و نهادهای شهرستان تفت درخواست داریم در این امر مهم و معنوی ما را همانند گذشته یاری کنند.

امامزاده عبدالله بن طیار مربوط به دوره صفوی است و بقعة این امامزاده در ۱۸ کیلومترى جنوب شهر نیر از توابع تفت، روستای بنافت دیزه واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۵۶۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از