حالت تاریک
یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403
رئیس اداره ثبت اسنادواملاک میبد عنوان کرد:

صدور سند امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون میبد

صدور سند امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون میبد

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک میبد گفت: با حل مشکلات چندین ساله امامزاده بی بی خدیجه خاتون (س) شهر میبد، سند مالکیت کاداستری این امامزاده صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی اداره ثبت اسناد و ا ملاک یزد، یوسف جعفری گفت: با حل مشکلات چندین ساله امامزاده بی بی خدیجه خاتون (س) شهر میبد ، سند مالکیت کاداستری این امامزاده صادر شد.

وی در این خصوص اظهار داشت: تثبیت مالکیت و صدورسند بهترین ابزار برای صیانت ازموقوفات و بقاع متبرکه است در همین راستا صدور اسناد مالکیت امامزاده ها و بقاع و همچنین اماکن موقوفه با جدیت در حال پیگیری است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک میبد افزود : یکی از امامزاده هایی که  همواره مورد توجه مردم شهرستان میبد بوده و هست امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) که در محله مهرجرد است با تلاش همکاران جهادی میبد در جهت مشکل چندین ساله آن ،  سند مالکیت این مکان مذهبی صادر شد.

شایان‌ذکر است؛ امامزاده خدیجه خاتون بنای آرامگاهی است كه بر روی مزار بی‌بی خدیجه از فرزندان امام موسی بن جعفر بنا گردیده و قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد.

این بنا در جنوب بافت تاریخی مهرجرد و در كنار قبرستان و مدرسه تاریخی آن قرار داشته و ساختار آن از یك گنبدخانه مركزی با صحن و ایوان و ورودی (شمالی) و یك دور رواق در سه راستای دیگر (شرق وغرب و جنوب) اجرا گردیده است.

 این امامزاده كه به شماره ۲۵۲۹ و در تاریخ ۱۳۷۸/۹/۱۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در مركز شهر میبد در تقاطع خیابان‌های طالقانی و شهید وحیدی واقع در محله مهرجرد قرار دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از