حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
نماینده مردم یزد مطرح کرد:

ضرورت تغییر سیاست‌های بانکی کشور برای کاهش تورم

ضرورت تغییر سیاست‌های بانکی کشور برای کاهش تورم

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها مورد توجه قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، در دیدار مدیرعامل بانک صادرات استان یزد با محمد صالح جوکار گزارشی از فعالیت‌های این بانک در استان ارائه و بر اعتمادسازی دوسویه، تسهیل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی - صنعتی و زمینه‌سازی برای انتقال حساب واحدهای بزرگ اقتصادی و صنایع از تهران به بانک‌های یزد تأکید شد.

محمد صالح جوکار بیان کرد: اعتمادسازی متقابل و دوسویه در جذب منابع از سوی بانک‌ها اثرگذار است و این موضوع باید از جنبه نظری و عملی موردتوجه باشد.

وی زمینه‌سازی برای قرارگرفتن بانک صادرات استان در ردیف ممتاز را اقدامی ارزشمند و با تأکید بر سرعت بخشی به تحقق این موضوع توجه ویژه برای تسهیل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی را خواستار شد و گفت: باید واحدهای تولیدی فعال برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار گیرند و تاحدامکان ظرفیت‌های قانونی بانک‌ها جهت جلوگیری از تعطیلی این مجموعه‌ها فعال شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: ضروریست تغییر سیاست‌های اقتصادی و بانکی کشور در مسیر کاهش تورم، کنترل نقدینگی، نظارت بر فعالیت بانک‌های خصوصی و دولتی و اقدام برای کاهش ناترازی‌های منابع و مصارف بانکی صورت پذیرد.

دکتر جوکار گفت: باتوجه‌به اینکه یزد استانی صنعتی و معدنی است باید منابع مالی مرتبط با صنایع و معادن نیز از تهران به یزد منتقل و بهره‌مندی از این ظرفیت نیز به‌عنوان پشتوانه در داخل استان برنامه‌ریزی شود و از دیگر سو تسهیلات ازدواج، مسکن، قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری نیازمند بازنگری است و ضروریست این موضوع با بررسی کارشناسی در مسیری هدایت شود که نتایج مثبت آن را بیش از گذشته در جامعه شاهد باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از