حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

طرح آموزش مهر بازیافت در مدارس آغاز شد

طرح آموزش مهر بازیافت در مدارس آغاز شد

طرح آموزش مهر بازیافت در راستای ترویج و آموزش فرهنگ تفکیک از مبدا در مدارس سطح شهر یزد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدرسا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند یزد، محمدرضا برزگر گفت: از آنجا که جمع‌آوری، تفکیک و بازیافت زباله‌ها ارتباط مستقیمی با زندگی روزمره مردم دارد اجرای کامل و مداوم آن نیازمند فرهنگ‌سازی است که در این بین کودکان به عنوان شهروندانی که مدیریت فردای شهرمان به دست آنان خواهد بود مخاطبان خاص محسوب می‌شوند.

 

وی هدف از انتخاب دانش‌آموزان برای آموزش تفکیک پسماند‌های خشک را استفاده از ظرفیت‌های یادگیری دانش‌آموزان و اثرگذاری آن‌ها بر روی والدین در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست عنوان کرد.

 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد افزود: آموزش تفکیک از مبدا در مدارس به منظور ترویج و نهادینه شدن این فرهنگ در نسل‌های آینده در اولویت‌های مهم این سازمان بوده و امسال نیز طرح مهر بازیافت در مدارس سطح شهر همراه با ارائه بسته‌های فرهنگی و مباحث مدیریت پسماند توسط کارشناس آموزش سازمان در حال اجرا است.

 

برزگر با بیان ارائه محتوای آموزشی به صورت چهره به چهره در مدارس تصریح کرد: در طرح مهر بازیافت با حضور کارشناس آموزش سازمان در مدارس، دانش‌آموزان نکات مهمی از قبیل انواع پسماند و روش‌های کاهش تولید پسماند، روش‌های تفکیک از مبدأ و مباحث مرتبط با بازیافت زباله و حفظ محیط‌زیست را فرا می‌گیرند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از