حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور:

عدالت‌محوری ویژگی بارز شهیدان رئیسی و بهشتی بود

عدالت‌محوری ویژگی بارز شهیدان رئیسی و بهشتی بود

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور گفت: شهید رئیسی و شهید بهشتی هر دو در راستای تقویت و پیشرفت ایران اسلامی کوشیدند و در این راه خستگی‌ناپذیر بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان در مراسم اربعین شهید جمهور آیت ا... رئیسی و شهدای خدمت و همچنین مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر و شهید صدوقی که صبح امروز در مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار شد، اظهار کرد: شهید رئیسی و شهید بهشتی در راستای تقویت و پیشرفت ایران اسلامی کوشیدند و در این راه خستگی‌ناپذیر بودند. یکی از ویژگی‌های مشترک شهید بهشتی و شهید رئیسی تقوای سیاسی در مسئولیت‌هایی که بر عهده داشتند، بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک این دو بزرگوار عدالت محوری در همه مسئولیت‌هایی که بر عهده داشتند، بود. میراث بزرگ شهید بهشتی قانون اساسی است که اساسی‌ترین پایه‌های آن عدالت است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور اضافه کرد: ویژگی‌های شهید بهشتی نیز در شهید رئیسی متبلور بود. عدالت محوری و تأکید بر عدالت شهید رئیسی نیز در سمت‌های مختلفی که بر عهده داشتند، مشهود بود.

وی تصریح کرد: تأکید بر تحقق عدالت اجتماعی، خدمات‌رسانی دولت سیزدهم به مناطق محروم و در اولویت قرار گرفتن این مناطق برای خدمت‌رسانی، نمودی نزدیک از عدالت‌محوری شهید رئیسی است.

درویشیان بیان کرد: مردمی بودن و برای مردم کار کردن از دیگر ویژگی‌های مشترک شهید رئیسی و شهید بهشتی بود. شهید رئیسی برخلاف برخی مسئولان که از رفتن به میان مردم پرهیز می‌کردند، بودن در بین مردم را افتخاری برای خود می‌دانست.

وی با بیان اینکه تواضع و فروتنی شهید رئیسی به مردم شجاعت بیان مشکلاتشان را داد، اظهار کرد: ولایی و سرباز ولایت بودن ویژگی بارز شهید رئیسی و شهید بهشتی بود. شهید رئیسی به جد پیگیر منویات مقام معظم رهبری بود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر پایبندی حقیقی شهید رئیسی به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ادامه داد: شهید رئیسی و شهید بهشتی هر دو برای حفظ حرمت افراد تلاش می‌کردند؛ قبل از شهادت هر دو بزرگوار فضای مسمومی علیه آن‌ها حاکم شده بود و برخی برای تخریب آن‌ها تلاش کرده و تهمت‌های ناروایی می‌زدند؛ اما بعد از شهادت آن‌ها خیلی‌ها اظهار ندامت کردند.

وی گفت: ساده زیستی و پرهیز از اشرافی‌گری و پرهیز دادن اطرافیان خود از اشرافی‌گری ویژگی مشترک دیگر شهیدان رئیسی و بهشتی است. بعد از شهادت شهید رئیسی مشخص شد که زندگی ساده و طلبگی دارند.

درویشیان بیان کرد: استکبارستیزی و مبارزه با فساد از دیگری ویژگی‌های مشترک این دو شهید بزرگوار بود. شهید بهشتی در این زمینه بعد از امام خمینی به‌عنوان الگو مطرح بود و از هیچ فرصتی برای افشای اهداف ننگین استکبار جهانی دریغ نمی‌کرد.

وی گفت: شهید رئیسی نه در دولت و نه در قوه قضائیه بلکه در سازمان بازرسی و قبل از آن در دادستانی شاهد بودیم که همواره موضوع مبارزه با فساد را در دستور کار داشت.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تصریح کرد: به‌عنوان بازرس ویژه گزارشی نبود که انتقال دهیم و شهید رئیسی پیگیری نکنند.

وی ادامه داد: مدیریت جهادی ویژگی بارز دیگر شهید رئیسی و شهید بهشتی بود. خدماتی که دولت شهید رئیسی به کشور کرد، با خدمات ۱۰ سال گذشته کشور برابری می‌کند؛ اگر دولت او ادامه داشت، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور مرتفع می‌شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از