حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

علت انتشار بوی نامطبوع یزد به‌زودی مشخص می‌شود

علت انتشار بوی نامطبوع یزد به‌زودی مشخص می‌شود

تيم نظارت و پايش اداره کل محیط زیست یزد برای بررسی علت انتشار بوی نامطبوع در برخی مناطق شهر یزد اعزام شده اند و به‌زودی نتیجه این پایش اعلام خواهد شد.

به گزارش یزدرسا؛ طبق گزارش‌های مردمی که در فضای مجازی هم بازتاب داشته است، عصر دیروز (18 مهر) در مناطق مختلفی از شهر یزد چون آزادشهر، امامشهر، همافر، بلوار جمهوری و بلوار تشریفات بوی نامطبوعی به مشام می‌رسد که بنا به گفته اهالی این مناطق بوی به مشام رسیده شبیه بوی لجن و در برخی محلات شبیه بوی رطوبت همراه با گوگرد بوده است.

 

قضیه عجیب بوی بد در شهر یزد برای اولین بار اتفاق نیافتاده است و پیش از این هم بوی نامطبوع و زننده‌، هوا و فضای مناطق مختلف شهر یزد را در بر گفته و موجب گلایه و ناخرسندی شهروندان شده بود.

 

سال گذشته پيرو بازرسی تيم نظارت و پايش اداره کل محیط زیست از شهرك صنعتى يزد بعد از شكايات مردمی از بوی بد، مشخص شد اصلی ترین علت بوى منتشر شده، متعلق به يك واحد شیمیایی بوده كه از مواداوليه (ميعانات گازى) نامرغوب با دوز آلودگى بالا استفاده می‌کرده است.

 

 به دنبال دریافت گزارش‌هایی مبنی بر به مشام رسیدن بوی نا مطبوع در برخی مناطق شهر یزد، این موضوع در دستور کار کارشناسان حفاظت از محیط‌زیست یزد قرار گرفته است و در حال حاضر تیم‌هایی برای بررسی این موضوع به مناطق مدنظر اعزام شده‌اند و به‌زودی نتیجه این پایش اعلام می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از