حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
بازرس کل قضایی استان یزد عنوان کرد:

عملکرد مدیران به صورت دقبق رصد می‌شود

عملکرد مدیران به صورت دقبق رصد می‌شود

بازرس کل قضایی استان یزد گفت: عملکرد مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری به‌صورت دقیق رصد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی بازرسی کل استان یزد، رضا مختاری موضوع رصد عملکرد مدیران و کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اقدامات پیشگیرانه در راستای عدم استفاده از اموال و امکانات دولتی و عمومی له یا علیه نامزدهای انتخابات را گوشزد نمود. 

وی بیان نمود: باتوجه‌به منویات و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در باب اهمیت انتخابات و آثار و برکات آن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سلامت در انتخابات و در راستای مأموریت ذاتی سازمان بازرسی کل کشور، عملکرد مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت دقیق رصد می‌شود.

بازرس کل قضایی استان ادامه داد: براین‌اساس هیچ دستگاه و یا نهاد و مؤسسه دولتی حق استفاده از امکانات و اموال دولتی له یا علیه کاندیداها را ندارند و هر نوع توزیع امکانات دولتی خصوصاً کمک‌های بلاعوض (اجناس، کارت هدیه، کارت حساب حمایتی و...) از نگاه قانون‌گذار جرم بوده و با مرتکب مطابق قانون برخورد می‌شود؛ لذا باید بی‌طرفی تمامی مدیران و دست‌اندرکاران برای عموم مشخص گردد.

رضا مختاری تأکید کرد؛ فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری ممنوع و چنانچه مدیر و یا کارمندی از موقعیت شغلی خود در غیر ساعت اداری له یا علیه کاندیدی استفاده کند. مرتکب جرم شده و برای وی پرونده کیفری تشکیل می‌شود.

ایشان در خصوص برگزاری همایش‌های اداری بدون توجیه در این ایام بیان نمود: بایستی مدیران از برگزاری همایش‌های اداری بدون توجیه و انجام هزینه‌های تشریفاتی غیرمتعارف خصوصاً در ایام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی اجتناب نمایند.

وی در پایان با اشاره به اصل ۱۷۴ قانون اساسی و جایگاه نظارتی سازمان بازرسی کل کشور و به‌منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات و پایش عملکرد دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان نمود: به‌منظور تضمین شفافیت و صحت و صداقت در فرایند برگزاری انتخابات و با رویکرد آگاهی‌بخشی و پیشگیری از هرگونه تخلف تکالیف و ممنوعیت‌های قانونی موضوع مواد ۶۸ و ۷۳ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادها و مؤسسات عمومی دولتی تذکر داده شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از