حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
امام‌جمعه تفت مطرح کرد:

عمل به وصیت‌نامه شهدا سدی در برابر دشمنان

عمل به وصیت‌نامه شهدا سدی در برابر دشمنان

امام‌جمعه تفت گفت: اگر به وصیت شهدا عمل کنیم، دشمن نمی‌تواند ضربه‌ای به ایران اسلامی وارد کند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌محمد گلوردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری یزدرسا، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس سرمایه بسیار بزرگی است که باید از این سرمایه و دستاوردهای آن حفظ و نگهداری کنیم.

امام‌جمعه تفت ادامه داد: «خودباوری» یکی از دستاوردهای بزرگی است که در هشت سال دفاع مقدس به دست آوردیم؛ با رسیدن به خودباوری در دوران دفاع مقدس است که امروز کشور به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

وی با اشاره به مشقت‌ها، کمبودها و تحریم‌هایی که کشور در اوایل انقلاب تجربه کرد، گفت: به لطف خداوند امروز موشک‌های نقطه‌زن که توانایی از پای درآوردن دشمن را دارند، در کشور ساخته می‌شود؛ امروز کشورهای مطرح دنیا دستشان در مقابل ایران برای به دست آوردن این پهپادها دراز است.

گلوردی با بیان اینکه ایران در حال حاضر از لحاظ نظامی به نقطه‌ای از توانمندی رسیده است که دشمن نمی‌تواند کوچک‌ترین دست‌درازی به خاک این کشور داشته باشد، تصریح کرد: ایران اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در مقابل عراق، استکبار و کشورهای هم‌پیمانش ایستاد.

امام‌جمعه تفت افزود: کمک‌های مالی، تأمین نیروی نظامی، تجهیزات نظامی و حمایت سیاسی، تأمین بمب شیمیایی و ... از جمله حمایت‌هایی بود که از سوی  صهیونیسم، استکبار جهانی، آمریکا و اذناب آن‌ها در منطقه به عراق می‌شد تا بتوانند انقلاب اسلامی نوپا را از پای درآورده و به خاک ایران تجاوز کنند؛ اما رشادت و دلاورمردی رزمندگان ایران اسلامی باعث شد تا دشمنان این هدف را به گور ببرند.

وی با اشاره به جنگ‌هایی که در طول تاریخ ایران به خود دیده است، اظهار کرد: برخی حاکمان و شاهانی که پیش از انقلاب اسلامی بر ایران حکومت می‌کردند، به‌نوعی بخشی از خاک کشور را تقدیم دشمن کردند؛ اما افتخار ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس این است که رزمندگان با جان‌فشانی حتی یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندادند.

گلوردی با بیان اینکه برکات و دستاوردهای عظیمی از دفاع مقدس حاصل شد، تأکید کرد: آنچه اهمیت دارد، حفظ دستاوردهای دفاع مقدس توسط مردم و مسئولان است.

وی با تأکید بر ضرورت پاسداری از خون شهدا، ادامه داد: امروز همه مردم و مسئولان وظیفه دارند با تمام وجود در خدمت اسلام و مسلمین باشند.

امام‌جمعه تفت با بیان اینکه «پیروی از ولایت»، «حفظ حیا و حجاب» و «نماز» از جمله سفارش‌هایی است که اکثر شهدا در وصیت‌نامه خود آورده‌اند، افزود: دشمن تلاش می‌کند مسئله بدحجابی و بی‌حجابی را در جامعه ایران اسلامی رواج دهد؛ اگر به وصیت شهدا عمل کنیم، دشمن نخواهد توانست ضربه‌ای به ایران اسلامی وارد کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از