حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد:

غربالگری بیش از ۶۲۵ هزار نفر در یزد

غربالگری بیش از ۶۲۵ هزار نفر در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از آغاز اجرای پویش ملی سلامت تا پایان آن تعداد 625 هزار و 190 نفر در استان غربالگری شدند.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از وب دا-یزد محسن میرزائی افزود: با اجرای این پویش،۱۲ هزار و ۴۵۶ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و پنج هزار و ۱۸۰ نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شدند و جهت دریافت خدمات مراقبتی و درمانی باید به مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح آگاهی گروه سنی ۱۸ سال به بالا و زنان باردار در تمامی گروه‌های سنی در خصوص دو بیماری غیرواگیر دیابت و پرفشاری خون بود که خوشبختانه بالای ۷۰ درصد جمعیت هدف در این پویش، غربالگری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: جمعیت هدف استان در این طرح،۸۱۷ هزار نفر بود و از ۲۰ آبان تا ۳۰ دی‌ماه در یزد هم‌زمان با سراسر کشور اجرا شد.
میرزائی از آغاز پویش «اطلاع‌رسانی تغذیه سالم» در دو هفته اول بهمن‌ماه در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: این پویش به دونیمه تقسیم شده که شعار نیمه اول «انتخاب همه، نمک کم، اما تصفیه شده و یددار» است.
 
وی ادامه داد: مصرف نمک در کشور ما دوبرابر توصیه سازمان جهانی بهداشت است و امیدواریم مردم را در این مدت با عوارض مصرف نمک بالا آگاه کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از