حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد:

فداکاری پرستاران زینب‌وار بوده و قابل وصف نیست

فداکاری پرستاران زینب‌وار بوده و قابل وصف نیست

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد گفت: فداکاری و ایثار پرستارانی که زینب‌وار در عرصه درمان خدمت می‌کنند را هیچ قلمی نمی‌تواند به رشته تحریر در آورد و هیچ دوربینی نمی‌تواند به تصویر بکشد.

سپیده رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» اظهار کرد: پرستاران به تأسی از الگو و اسوه خود حضرت زینب (س) از خود استقامت و فداکاری نشان می‌دهند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه پرستاری مجموعه‌ای از ارزش‌های اخلاقی و فضائل انسانی است، ادامه داد: پرستاران عزیز و شریف ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف به‌ویژه دوران دفاع مقدس با پیروی و تأسی از بزرگ پرستار جهان، حضرت زینب کبرا (س) نقش خود را در میدان خطیر و خطر به بهترین شکل ایفا کرده‌اند.

رضایی افزود: پرستاران در ایام کرونا نشان دادند که چگونه پیرو عقیله بنی‌هاشم (س) بوده و با زیبایی هرچه تمام‌تر برای رسیدن به سلامتی هم‌وطنان خود ایثار کردند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش بسیج در کاهش آلام جامعه در دوران کرونا، ادامه داد: بسیجیان هم در دوران کرونا به کمک پرستاران آمده بودند تا بتوانند از سنگینی باری که بر دوش پرستاران بود، بکاهند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت زینب (س) که در کاخ یزید فرمودند «ما رایت الا جمیلا؛ چیزی جز زیبایی ندیدم» بیان کرد: این در حالی است با وجود آن همه مصائبی که حضرت زینب (س) متحمل شده بودند، این جمله را فرمودند؛ علاوه بر زیبایی برخاستن برای حفظ ارزش‌های اسلامی، یکی از دلایل آن زیبایی پرستاری و مراقبت از اسرا، بازماندگان و بیماران بوده است.

رضایی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات جامعه پرستاری استان یزد اظهار کرد: پرستاری از بیمار که گاهی بیماری او واگیردار و مسری است، قابل مقایسه و معامله با هیچ‌کاری در دنیا نیست؛ ازاین‌رو لازم است حمایت همه‌جانبه از پرستاران خدوم کشور صورت گیرد.

این مقام مسئول تکریم پرستار را به معنای تکریم ارزش‌های انسانی و ارزش‌گذاری برای فضائل اخلاقیِ کمیاب، دانست.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از