حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد مطرح کرد:

فعالیت ۱۱ قرارگاه در راستای اعتلای بسیج یزد

فعالیت ۱۱ قرارگاه در راستای اعتلای بسیج یزد

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: اعتلای بسیج با چهار راهبرد پیشروندگی بسیج، پیشبرندگی بسیج، گسترش و تعمیم گفتمان مردمی و تعالی سازمانی و تقویت بعد نهادی توسط ۱۱ قرارگاه در سطح استان یزد در حال انجام است.

به گزارش «یزدرسا»، سردار حسین زارع کمالی عصر امروز در دیدار جمعی از بسیجیان استان یزد با امام جمعه یزد ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: سند اعتلای بسیج در سطح استان همزمان با سراسر کشور در حال اجراست که هدف آن استحکام بخشی درونی برای نقش آفرینی بسیج در راستای خودسازی، جامعه‌پردازی، تمدن‌سازی و مردم‌سازی اسلامی است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: اعتلای بسیج با دو حرکت درون بسیج و بیرون بسیج و با چهار راهبرد پیشروندگی بسیج، پیشبرندگی بسیج، گسترش و تعمیم گفتمان مردمی و تعالی سازمانی و تقویت بعد نهادی توسط ۱۱ قرارگاه در سطح استان در حال انجام است. 

وی ادامه داد: پیشروندگی بسیج با دو قرارگاه جذب و تحقق بسیج و قرارگاه تزکیه و پیشبرندگی بسیج با قرارگاه‌های جهاد علم و فناوری، فرهنگی اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، سازندگی، تعالی زن و‌خانواده، فضای مجازی، اردویی و راهیان نور، دفاعی و امنیتی و قرارگاه تعالی سازمان در حال اجراست.

زارع کمالی اضافه کرد: قرارگاه جذب و تحقق بسیج اقدام به جذب و سازماندهی ۳۷۲ هزار، ارائه خدمات اداری به بیش از ۲۷۵ هزار نفر، دیدار و سرکشی از خانواده‌ای بسیجی، ارائه تسهیلات پزشکی، حقوقی، اقتصاد مقاومتی، قرض الحسنه و‌ خدمات پزشکی کرده است.

وی‌ با اشاره به اقدامات قرارگاه تزکیه ادامه داد: راه‌اندازی بیش از ۵۰۰ گروه قرآنی در سطح پایگاه‌ها، راه‌اندازی ۳۱ مهد قرآن بسیج، ۱۲ دارالقران، ۳۸ گروه جهادی قرآنی، راه‌اندازی طرح ولایت برای ۵۰۰ دانش آموز، ۳۰۰ دانشجو و‌ ۱۰۰ طلبه، تربیت ۳ هزار و ۸۰۰ متربی و حافظ قرآن، برگزاری مسابقات قرانی، برپایی بیش از ۴ هزار حلقه صالحین، اجرای طرح جوانه‌های صالحین و طرح‌های تربیتی، راه‌اندازی ۸۰ مدرسه طرح بهنام محمدی که کار اتصال دانش‌آموزان از خانواده به مدرسه و مسجد را انجام می‌دهد و راه‌اندازی ۶ مدرسه شهید فهمیده و ۳۰ مدرسه شهید عزیزاللهی از اقدامات قرارگاه تزکیه است.

وی‌ اجرای طرح ترنم بهشتی برای بیش از ۲ هزار نفر، ترویج ازدواج بهنگام و فرزندآوری، توانمندسازی بانوان در راستای ایجاد اشتغال برای آنها، واسطه گری ازدواج، برپایی جشن ازدواج برای هزار خانواده و تهیه بیش از هزار و ۸۰۰ جهیزیه را از اقدامات قرارگاه‌های زن و خانواده و فرهنگی اجتماعی عنوان کرد.

وی‌ ساخت و راه اندازی ۴۳۸ کارگاه اشتغال‌زایی، راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه و برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی، جهاد آبرسانی به ۵۸‌ روستای محروم‌با پیشرفت ۷۰ درصد، فعالیت ۳۸۹ گروه‌جهادی، آزادسازی بیش از ۱۵۰ زندانی جرایم غیرعمد، گ برگزاری ۳۰ رزمایش کمک مومنانه، راه‌اندازی ۲۴ گردان ناحیه محور در فضای مجازی، اعزام بیش از ۱۳ هزار نفر به مناطق جنوب را از دیگر اقدامات قرارگاه‌های بسیج در یزد برشمرد.

وی گفت: در هفته بسیج ۱۲۹ عنوان برنامه و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ ریز برنامه در یزد در حال اجراست و رزمایش اقتدار بسیجیان یزد نیز با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از