حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
یادداشت؛

فقط نشنوند!

فقط نشنوند!

سران کفر به نیروهای میدانی گفته بودند: فقط سعی کنید که قرآن نشنوید و در مواردی احیاناً باید پنبه در گوش بگذارید در هر صورت نباید بشنوید و تا می‌توانید با فحاشی، حرف بی‌ربط، هوچی‌بازی و... مقابله کنید.

به گزارش «یزدرسا»، محمدعلی خسروی*؛ «وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَسْمَعُوا لِهَذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ» ﴿فصلت، ۲۶﴾ « كسانى كه كافر شدند گفتند به اين قرآن گوش مدهيد و سخن لغو در آن اندازيد شايد شما پيروز شويد».

این آیه شریفه، گویا در وصف سران کفر و آشوبگران نازل شده است و انگار؛ تازه جبرئیل امین از زمین به آسمان برگشته است و سنگینی وحی الهی هنوز، حس می‌شود.

آری‌؛ سران کفر به نیروهای میدانی گفته بودند: فقط سعی کنید که قرآن نشنوید و در مواردی احیاناً باید پنبه در گوش بگذارید در هر صورت نباید بشنوید و تا می‌توانید با فحاشی، حرف بی‌ربط، هوچی‌بازی و... مقابله کنید.

در فتنه سال گذشته، مزدوران و فریب‌خوردگان، با سر و صدا و فحاشی در مقابل حقیقت روشن جمهوری اسلامی، ایستادند و هر چه از آنها می‌خواستی که گوش بدهند و یا اینکه استدلالی، برنامه‌ای و یا دلیلی بیاورید، فقط فحاشی می‌کردند؛ چون سران آنها (نظام سلطه) به آنها گفته بود نشنوید (لاتسمعوا).

حال سئوال این است که این موضع مشترک سران کفر در صدر اسلام و سران نظام سلطه برای چه بود؟

پاسخ بسیار روشن است‌؛ قرآن کریم دارای بیانی روشن، برهان‌پذیر و دلنشین است، اگر کسی بشنود و عناد نداشته باشد، حتما خواهد پذیرفت. لذا تمام سعی سران کفر و نفاق باید بر این متمرکز باشد که عوامل میدانی و بازی خوردگان، نشنوند و گرنه کار تمام است.

حقیقت انقلاب اسلامی که بر گرفته از متن قرآن کریم و معارف اهل بیت است، همانند قرآن کریم و خود اهل بیت برای دنیای آلوده به انواع مکرها و بی‌اخلاقی‌ها، مانند آب زلال و روان است که به سادگی همه ذهن‌ها و دل‌ها را تسخیر می.کند. تنها راه جلوگیری از نفوذ روز افزون انقلاب اسلامی، این است که مردم نشنوند و نفهمند. لذا تمام سعی دشمنان این است که با هر مکر و کیدی که می‌شود، جلوی انتشار معارف انقلاب را بگیرند و گرنه هیچ منطقی برای مقابله با آن را ندارند. اگر داشتند که آورده بودند. پس نمی‌توانند نه اینکه نخواهند (قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین).

*محمدعلی خسروی_ استاد حوزه علمیه

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از