حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس دانشگاه آزاد یزد عنوان کرد:

قدرتمندی ایران دلیل اصلی فتنه‌اندازی دشمن در سال‌گذشته

قدرتمندی ایران دلیل اصلی فتنه‌اندازی دشمن در سال‌گذشته

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: زمانی نتوانست با جنگ سخت به درون ایران رخنه کند تلاش کرد تا با جنگ نرم و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی اقدام کند و در ناآرامی‌های سال گذشته شاهد تلاش دشمن در این بستر بودیم.

 محمدرضا دهقانی اشکذری در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» با اشاره به علت تلاش رسانه‌های غربی در راستای ایجاد ناامنی در کشور در سال گذشته اظهار کرد: دلیل اول دشمنی صریح کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا با ایران این است که ایران پس از انقلاب تمام جنگ‌های فیزیکی، شناختی و ... تجربه کرده و با قدرت خود در برابر این جنگ‌ها ایستادگی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد ادامه داد: علیرغم تلاش‌های دشمن برای نابودی ایران، باز هم این ملت غیور در برار ناملایمات ایستادن و قله‌های جهانی شدن را در زمینه‌های مختلف طی کردند و هرچه موفق‌تر بودیم، این دشمنی‌ها آشکارتر شد.

وی با بیان اینکه دشمن متوجه شده است که نمی‌تواند به درون ایران رخنه کند، عنوان کرد: زمانی که دشمن دید نمی‌تواند با جنگ سخت به درون ایران رخنه کند تلاش کرد تا با جنگ نرم و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی اقدام کند و در همین راستا در ناآرامی‌های سال گذشته شاهد تلاش دشمن در این بستر بودیم.

دهقانی اشکذری ادامه داد: دشمن سعی کرد تا از کاستی‌های تبیین نظام استفاده کند و جوانانی که اطلاعات درستی از این بستر ندارند را به دام خود بیاندازد، بنابراین در فضای مجازی شروع به آموزش و ناامیدی جوانان کردو تا با تحریک جوانان، این گروه رادرگیر آسیب‌های اجتماعی کنند.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی یزد گفت: در جنگ ترکیبی دشمن از تمام عناصر استفاده کرد و متاسفانه برخی از هنرمندان از جایگاه خود سواستفاده کردند و در راستای اهداف دشمن گام برداشتند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه الگوهای واقعی در جامعه به درستی به جوانان شناسانده نشده است، الگوهای غیرواقعی برای این گروه سنی جذابیت بیشتر دارد و تلاش می‌کنند تا خود را مطابق این الگوها پیش ببرند و با توجه به اینکه فضای مجازی عرصه یادگیری را از خانواده و مدرسه گرفت و فضای یادگیری در جامعه نیز متعدد شد.

دهقانی اشکذری با اشاره به اهمیت عرصه ورزش و هنر در جامعه عنوان کرد: باید هنرمندان حقیقی و واقعی را نشان دهیم تا جوانان بتوانند الگوهای واقعی در حوزه هنر را بشناسند و از افرادی پیروی کنند که در راستای فرهنگ ایران گام بر‌می‌دارند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از