حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معمای حل‌نشده سهمیه آرد شهرستان تفت؛

لزوم تناسب سهمیه آرد با جمعیت شناور

لزوم تناسب سهمیه آرد با جمعیت شناور

تأمین آب‌ونان جمعیت شناور یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های شهرستان تفت است و نانوایان در تأمین آرد موردنیاز برای پخت نان با مشکل روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»؛ شهرستان تفت یکی از شهرستان‌های خوش آب‌وهوای استان یزد است که علاوه بر اینکه جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، روستاهای ییلاقی متعدد و ... در دل خود دارد، در مسیر عبوری یزد - شیراز قرار گرفته و به بخشی از شهرهای جنوبی کشور دسترسی دارد؛ شهرستان تفت در ایام تعطیل میزبان جمعیتی در حدود ۲۰۰ هزار نفر در مناطق ییلاقی است؛ به همین دلیل و به‌واسطه داشتن جمعیت شناور، تأمین آب‌ونان یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های شهرستان تفت است و نانوایان در تأمین آرد موردنیاز برای پخت نان با مشکل روبرو هستند.

 

لزوم تناسب سهمیه آرد با جمعیت شناور

 

محمد جعفری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» در این رابطه اظهار کرد: کمبود آرد در شهرستان تفت به‌ویژه در روزهای پایانی هفته همچنان حل‌نشده باقی مانده است.

 

وی با اشاره به اینکه تأمین و تخصیص آرد زیر نظر اداره غله استان است، تصریح کرد: برای تأمین سهمیه آرد درخواست داده‌ایم؛ اما هنوز مشکل حل نشده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت سهمیه کنونی آرد شهرستان تفت را ۵۳۰ تن در ماه اعلام کرد و افزود: این در حالی است که برای رفع مشکل کمبود آرد در شهرستان تفت حداقل ۲۰ تن دیگر سهمیه آرد موردنیاز است.

 

جعفری با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که بر سر راه تخصیص سهمیه آرد وجود دارد، تعداد تراکنش پایین در نانوایی‌ها است، ادامه داد: معمولاً در روزهای پایانی هفته هر فرد تعداد بالایی نان می‌خرد و این باعث فروش تعداد بالای نان اما تعداد تراکنش پایین خواهد شد.

 

وی عدم رعایت پخت روزانه، پخت در ساعت غیرمتعارف را از دیگر عوامل مؤثر در تخصیص سهمیه آرد عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد نانوایان فرایند سامانه نانینو را رعایت کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت بیان کرد: ۱۳۰ نانوایی در سطح شهرستان تفت وجود دارد که ۹ واحد غیرفعال و یک واحد هم در انتظار تایید است؛ در شهر تفت ۲۵ واحد نانوایی فعال هستند که ۹ واحد آن در روز جمعه تعطیل مجاز دارند.

 

جعفری با بیان اینکه بازرسان تنظیم بازار جهاد کشاورزی شهرستان تفت به‌طور مستمر از نانوایی‌ها بازدید دارند، بیان کرد: در این نظارت و بازرسی‌ها، وزن چانه، کیفیت نان، میزان آرد موجود، اجرای فرآیند سامانه نانینو، پخت روزانه نانوایی‌ها، قیمت و موجودی اجناس تنظیم بازار بررسی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همشهریان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده گران‌فروشی، کم‌فروشی یا سایر تخلفات با شماره‌های ۳۱۲۷ و ۱۲۴ تماس گرفته و مراتب شکایت خود را اعلام کنند.

 

لزوم تناسب سهمیه آرد با جمعیت شناور

 پرداخت اعتبار به شهرستان تفت بر اساس جمعیت ثابت است و با این اعتبار خدمات‌دهی مناسب به مردم ساکن و جمعیت شناور ممکن نیست. امیدواریم در تخصیص سهمیه آرد برای نانوایی‌های نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت جمعیت شناور نیز در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از