حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه یزد مطرح کرد:

لزوم توسعه گردشگری مذهبی شهر یزد

لزوم توسعه گردشگری مذهبی شهر یزد

امام جمعه یزد در دیدار وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: استان یزد با توجه به ظرفیت های عظیم مذهبی که دارد لازم است در زمینه توسعه گردشگری مذهبی در این استان برنامه ریزی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن خیر مقدم و خوش‌آمدگویی به وزیر میراث فرهنگی و گردشگردی اظهار داشت: لازم است رایزنان فرهنگی ایران در سایر کشورها نسبت به معرفی حقیقت ایران اسلامی و آرمان‌های انقلاب به مردم دنیا اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران هویت الهی دارد و فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم دنیا با واقعیت و حقایق ایران اسلامی به درستی آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: حضرت امام خمینی(ره) در پاریس ضمن مصاحبه‌های متعددی که با رسانه‌ها داشت با وجود تمام موانع موجود و سانسورهایی که صورت می‌گرفت مردم دنیا را با اهداف انقلاب آشنا نمود و انقلاب خود را جهانی کرد.

وی ضمن تأکید بر برنامه‌ریزی جهت معرفی ایران به گردشگران خارجی بیان داشت: رسانه‌های دنیا چهره درستی از ایران به مخاطب خود نشان نمی‌دهند و لذا باید با برنامه‌ریزی دقیق گردشگران خارجی را با انقلاب و تشیع آشنا کرد.

امام جمعه یزد گفت: معماری منحصر به فرد ساختمان‌ها و خانه‌ها در یزد زبان گویای فرهنگ این شهر است و باید این فرهنگ غنی را به گردشگران منتقل کرد و آن‌ها با اخلاق وآداب و رسوم مردم دارالعباده یزد آشنا کرد.

وی با بیان اهمیت گردشگری مذهبی افزود: استان یزد با توجه به ظرفیت‌های عظیم مذهبی که دارد و به عنوان حسینیه ایران نیز معرفی می‌شود لازم است در زمینه توسعه گردشگری مذهبی در این استان برنامه‌ریزی شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از