حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
صبح امروز؛

ماراتن تبلیغات انتخابات در یزد پایان یافت

ماراتن تبلیغات انتخابات در یزد پایان یافت

زمان تبلیغات نامزدان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز پنج‌شنبه 10 اسفندماه به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، زمان تبلیغات نامزدان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت ۸ صبح امروز پنج‌شنبه ۱۰ اسفندماه به پایان رسید.

زمان تبلیغات برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته بود که از بامداد سوم اسفندماه شروع شد و همچنین برای داوطلبان مجلس خبرگان رهبری که ۱۵ روز فرصت داشتند، از بامداد ۲۵ بهمن شروع و هر دو تا صبح امروز فرصت تبلیغات داشتند.

باتوجه ‌به تعداد نامزدهای انتخابات از گروه‌ها، طوایف و سلایق مختلف در یزد در این مدت شاهد ایجاد شور و شعف انتخابات بالایی در استان یزد بودیم و فضای شهری یزد رنگ و بوی تبلیغات به خود گرفته بود.

برگزاری مناظره‌های دانشجویی با محوریت انتخابات مجلس شورای اسلامی، تریبون‌های آزاد دانشجویی، برگزاری مناظره‌های انتخاباتی با حضور نامزدهای مجلس در چهار حوزه انتخابیه یزد، اعلام نظر مردم در تریبون‌های آزاد، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور نمایندگان نامزدهای مجلس خبرگان، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی، برگزاری تجمعات انتخاباتی و دعوت مسئولان و اقشار مختلف علمی، فرهنگی، هنری یزد برای مشارکت در انتخابات نمودی از شور و شعف و فضای انتخاباتی و تبلیغی در ایام تبلیغات انتخابات در یزد بود.

بنا به گفته شاه‌حسینی رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان یزد در بازه زمانی تبلیغات نامزدهای انتخابات با کمترین بی‌اخلاقی ‌و تخلفات در استان یزد روبرو بودیم با این حال با برخی تخلفات نیز برخورد شد.

بنا به اطلاعیه روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب یزد، سه نفر از افرادی که در خیابان‌های مختلف شهر یزد برای حمایت از کاندیدای مورد نظر خود اقدام به تخریب بنرهای نامزدهای انتخاباتی کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند و این افراد مطابق ماده ۸۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفهیم اتهام و قرار قانونی در خصوص آن‌ها صادر شد.

امروز نیز که ممنوعیت تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری وجود دارد همچنان شور و شعف انتخابایت در یزد برپاست و بازار دعوت مسئولان و اقشار مختلف مردم برای حضور گسترده و باشکوه در انتخابات داغ است و بصیرت و آگاهی مردم سراسر کشور به ویژه مردم استان یزد نویدی برای این حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی در ۱۱ اسفندماه خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از