حالت تاریک
یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403
مدیرکل ورزش و جوانان یزد:

مباحث اخلاقی در اولویت ورزش بانوان قرار گیرد

مباحث اخلاقی در اولویت ورزش بانوان قرار گیرد

مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: مباحث اخلاقی و فرهنگی در رشته‌های مختلف بسیار دارای اهمیت است و باید در اولویت ورزش بانوان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد، زهیر حاجی حسینی در نشست با کارشناسان ورزش بانوان ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود تا مربیان بانوان با آسیب‌های اجتماعی جامعه آشنا و در کنار پرورش جسم به پرورش روح ورزشکاران بپردازند و باشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی محلی امن برای دختران و بانوان باشد.

وی با تبریک روز معلم ادامه داد: واقعیت این است که جایگاه اجتماعی زنان در جامعه جایگاه تاثیرگذاری است و در پیشرفت بخش‌های مختلف دارای نقش موثری هستند و به همین جهت دشمن بانوان و دختران کشور را نشانه رفته و به دنبال ضربه زدن به این قشر مهم جامعه است.

این مسئول بیان کرد: یکی از موارد ضروری و مورد نیاز برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی میان مردم به خصوص نسل جوان ورزش و توسعه فرهنگ ورزش در جامعه است که بانوان با نفوذی که بر دیگر اعضای خانواده دارند می‌توانند نقش اصلی را در این حوزه ایفا کنند.

حاجی حسینی بیان داشت: در سال جدید باید بر مدل سازی و بومی سازی توسعه ورزش بانوان در استان ترسیم و همسو با مسائل فرهنگی برنامه‌ها اجرایی شود و آسیب‌های جدی و پر مخاطره‌ای در کمین بانوان و به ویژه بانوان ورزشکار است که باید با آگاه سازی بانوان از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: باورپذیری اصل و رکن طرح ریزی و اجرای هر طرح و برنامه‌ای است و برای بهبود اوضاع ورزش به ویژه ورزش بانوان نیاز داریم که باورها را در بین افراد اصلاح کنیم و نباید تنها به طرح‌های ملی و تکلیفی بسنده کرد بلکه باید با برنامه‌ریزی برنامه‌های علمی و کارشناسی شده برای توسعه ورزش بانوان گام برداشت.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از