حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل گمرکات یزد خبر داد:

مثبت‌شدن تراز تجاری یزد در نیمه نخست امسال

مثبت‌شدن تراز تجاری یزد در نیمه نخست امسال

مدیرکل گمرکات یزد با اشاره به رشد تجارت خارجی استان گفت: تراز تجاری یزد در نیمه نخست سال جاری بیش از ۱۰۴ میلیون دلار مثبت شد.

محمدحسین سلمانی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری یزدرسا اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری حجم تجارت خارجی استان به بیش از ۳۷۴ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات یزد به صادرات استان در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۸۸۸ تن کالا به ارزش ۲۳۹ میلیون دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر و در مقابل ۶۵ هزار و ۷۲۳ تن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون دلار به کشور وارد شده که نشان از تراز مثبت تجاری به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار است.

وی عمده‌ترین کالا‌های صادراتی در این مدت را کاشی و سرامیک، اکسید‌ها و هیدروکسید‌های مولیبدن، هیدروکربن‌های سبک، نایلون، نایلکس، آهن و پروفیل، شیشه مظروف و ساختمانی عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات یزد با بیان اینکه کالا‌های یزد به حدود ۵۰ کشور صادر شده است، اظهار کرد: عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، اندونزی و ترکیه در صدر این کشور‌ها قرار دارند.

سلمانی عمده کالا‌های وارداتی استان را مواد اولیه واحد‌های تولید، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید ذکر کرد که عمده مبداء آنان ترکیه، چین، امارت متحده عربی، هنگ کنگ و ایتالیا بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از