حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مداح هیئت رحمت‌آباد یزد:

مداحان قرآن را سرلوحه کار خود قرار دهند

مداحان قرآن را سرلوحه کار خود قرار دهند

مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در هیئت رحمت‌آباد یزد گفت: مداحان و شاعران اهل بیت (ع) استفاده از قرآن و مستنداتی همچون روایات را سرلوحه کار خود قرار دهند و از آن‌ها بهره‌گیرند.

محمدحسن حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به سبک‌های نوحه‌خوانی در هیئت‌های یزد اظهار کرد: در حد توان و با توجه به تخصص اصلی خود تلاش شد که نوحه و سبک اصلی مداحی هیئت رحمت‌آباد برگرفته از آیات قرآن باشد تا بتوانیم با اشاعه فرهنگ قرآنی در مداحی اهل بیت(ع) دین خود را به قران ادا کنیم.

وی افزود: از سه ماه گذشته ایده‌پردازی برای سرودن اشعاری با محوریت آیات قرآنی و روایت تلاوت آیات قرآن از سر بریده شده امام حسین (ع) بر روی نیزه، آغاز شد.

این مداح و ذاکر یزدی با اشاره به انتخاب سه آیه از سوره‌های ابراهیم، صافات و کهف تصریح کرد: در طلیعه و ابتدای هر بند از مداحی این سه آیه تلاوت می‌شود و پس از آن عزاداران حسینی لزوم درک این سه آیه و ماجرای کربلا را در قالب شعر بیان می‌کنند.

وی عنوان کرد: محمدحسین اقبالی، حافظ کل قرآن کریم، سراینده این اشعار هستند و هدف ما این بود تا حادثه کربلا و واقعه عاشورا را از منظر قرآن کریم بیان کنیم و امید است بتوانیم اثرگذاری لازم را داشته باشیم.

حسن‌زاده تصریح کرد: شاعران و ذاکران اهل بیت(ع) باید از منابع موثق و مسندی همچون قرآن و احادیت معتبر استفاده کنند، زیرا استفاده از مستندات باعث اثرگذاری بیشتر در جامعه اسلامی می‌شود و نکات لازم نیز از دریچه شعر و مداحی بیان می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از