حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
استاندار یزد مطرح کرد:

مدیران ضعیف کناره‌گیری کنند

مدیران ضعیف کناره‌گیری کنند

استاندار یزد با انتقاد از برخی دستگاه‌ها و مدیران استان در زمینه عدم انجام وظایف خود گفت: مدیران ضعیف که تحول‌خواه نبوده و توان حل مشکلات مردم را ندارند باید از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند.

به گزارش «یزدرسا»،مهران فاطمی ظهر امروز در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار استان یزد که با حضور اعضا برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها و وظایف مسئولان در استان‌ها تأمین معیشت مردم است اظهار داشت: آمارها دروغ نمی‌گویند و در حقیقت بیانگر بخشی از واقعیت‌های موجود هستند که در حال حاضر نشان می‌دهد در حق مردم دارد اجحاف می‌شود و این اجحاف توسط جمع مدیران حاضر در این جمع قابل‌مدیریت است.

استاندار یزد افزود: مدیران استان اگر به وظایف و مأموریت‌های خود عمل کنند می‌توانند بخشی یا تمام این مشکلات را مدیریت کنند.

وی همچنین  با تأکید بر اینکه باید بررسی شود که تأثیرگذاری مصوبات ستاد تنظیم بازار در سطح بازار استان تا چه اندازه بوده است تصریح کرد: متأسفانه یکی از بال‌های نظارت از بازار، اتحادیه است که تعدادی از این اتحادیه‌ها به علت برخی تعارض منافع، وظیفه خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهند که در این زمینه باید چاره‌اندیشی شود.

فاطمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از فعالیت برخی سازمان ها و دستگاه ها اظهار داشت: برخی سازمان ها و دستگاه های اجریی به‌هیچ‌عنوان نتوانسته‌اند به وظایف خود در ترازی که برای آنها تعریف شده است عمل کنند و باید در این زمینه فکری اساسی کنیم و اگر عذر موجهی در این زمینه دارند باید بررسی شود و مشکلات و موانع آنها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط فعلی بازار در سالی که با عنوان مهار تورم و گرانی مطرح شده به‌هیچ‌عنوان مناسب مردم یزد نیست تصریح کرد: اگر مسئولیتی را عهده‌دار شده‌ایم پس باید به وظایف خود عمل کنیم و اگر توان حل مشکلات مردم را نداریم باید این مسئولیت را به فرد دیگری واگذار کنیم، آدم‌های ضعیفی که تحول‌خواه نیستند به درد مردم و استان نمی‌خورند و باید از مسئولیت کناره‌گیری کنند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه رتبه‌بندی‌های کشوری نشان از آن دارد که بازرسی‌های استان در زمینه اصناف در ماه‌های اخیر دچار تحولی اساسی شده است اظهار داشت: در رتبه‌بندی کشوری ارزیابی بازرسی‌ها استان یزد با رشدی قابل‌توجه به رتبه 3 کشوری رسیده است.

فاطمی با تقدیر از کاسبان منصف و خوش انصاف استان یزد خاطرنشان کرد: اداره کل امور مالیاتی استان یزد باید میان کاسبان خوش انصاف و دیگران تفاوت قائل شده و تا جایی که از لحاظ قانونی امکان دارد در زمینه پرداخت مالیات با آنها همکاری کند.

وی در مورد نرخ تورم ماهانه استان یزد نیز گفت: رصدخانه تورم استان به‌صورت مرتب و منظم وضعیت تورمی استان را رصد می‌کند و اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دارد و همین اقدامات باعث شده استان یزد ماه اخیر در زمینه گروه خوراکی‌ها پس از استان تهران پائین‌ترین نرخ تورم داشته باشد.

فاطمی ادامه داد: در حال حاضر گروه آموزش، بهداشت و درمان، آب و برق و اجاره‌بها مهم‌ترین علت بالابودن نرخ تورم استان است که در این زمینه نیز اقداماتی در دستور کار است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از