حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
با حضور هیئت رسمی چینی؛

مراودات یزد و کشور چین افزایش می‌یابد

مراودات یزد و کشور چین افزایش می‌یابد

در نشست مشترک شهردار یزد و اعضای شورای اسلامی شهر با هیئت رسمی چینی، بر لزوم افزایش سطح مراودات تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر یزد، هیئت رسمی شش‌نفره از مقامات استان هوبی چین با حضور در صحن شورای اسلامی شهر یزد با ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار یزد و اعضای شورای اسلامی شهر دیدار و گفتگو کردند.

چینی‌ها که در یک سفر دوروزه برای آشنایی با استان یزد و توسعه ارتباطات بین دو استان، به شهر میراث جهانی یزد سفرکرده‌اند، از تمایل و عزم مقامات دو طرف برای ایجاد کانال‌های ارتباطی سخن گفتند و ضمن برشمردن ویژگی‌ها و پتانسیل‌های استان هوبی، از میهمان‌نوازی شهر یزد تشکر نمودند.

در این نشست، پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری‌های بین دو استان به رئیس هیئت تحویل شد که پس از تأیید وزارت امور خارجه طرفین، اجرایی خواهد شد.

در همین راستا، شهردار یزد از پیشنهاد خواهرخواندگی یزد و شهرجینگژو در جنوب استان هوبی استقبال کرد که در بند‌های تفاهم همکاری استانی قید شده و پس از مذاکره شهرداران و تأیید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به جمع خواهرخوانده‌های شهر یزد افزوده خواهد شد.

گفتنی است شهر جینگژو یا جیانگژو شهری تاریخی است در جنوب استان هوبی که با جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر در کرانه رود مشهور یانگ تسه واقع شده و به لحاظ قرابت و بافت تاریخی، بهترین گزینه برای خواهرخواندگی با یزد است و از طرف هیئت چینی پیشنهاد شده است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از