حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداریزد:

مراکز مشاوره ازدواج در یزد تقویت شوند

مراکز مشاوره ازدواج در یزد تقویت شوند

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار یزد گفت: مراکز مشاوره ازدواج در سطح استان تقویت و زوج های جوان با آموزه های لازم در زمینه مشترک آشنا شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، علی‌اکبر عزیزی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور تعدادی از مدیران استان، صبح امروز در محل استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع ازدواج برای کشور بسیار اهمیت دارد و باید تمام مدیران و مردم در این زمینه هر اقدامی که می‌توانند انجام دهند اظهار داشت: طرح سامان خانواده یکی از محورهای طرح یزد نوین است که باید با جدیت پیگیری شود و همچنین باید در زمینه مشاوره‌های ایرانی‌اسلامی برای زوج‌های جوان نیز برنامه‌ریزی شود و مراکز مشاوره استان در این زمینه تقویت شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه آموزه‌های زندگی نداشتن یکی از دلایلی است که بیشترین طلاق‌های استان در این زمینه است و باید برای حل و مرتفع‌شدن آن چاره‌اندیشی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار یزد در زمینه اعطای وام ازدواج نیز گفت: علی‌رغم اینکه جایگاه استان یزد در زمینه اعطای وام ازدواج مناسب است؛ اما باید تلاش کنیم تا هیچ زوجی در صف دریافت وام ازدواج نباشند.

عزیزی با بیان اینکه یک طرحی در دست بررسی است که دستگاه‌های دولتی استان مکان‌هایی که مناسب برگزاری مراسمات ازدواج است را در اختیار زوج‌ها در زمینه برگزاری ازدواج بگذارند که این طرح باید با جدیت بیشتری پیگیری شود گفت: اداره امور مالیاتی در زمینه معافیت مالیاتی موسساتی که در زمینه ازدواج در حال فعالیت هستند پیگیری لازم را به عمل آورد.

معاون استاندار به پخش سریال یزدی پشت پرده از صداوسیما اشاره و تصریح کرد: فیلم و استفاده از هنر در زمینه ترویج ازدواج و موضوعاتی که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد نقش غیرقابل‌انکاری دارد که این موضوع باید موردتوجه تمام دست‌اندرکاران قرار گیرد و برای ساخت اثرات فاخر در زمینه ازدواج سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از