حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
امام جمعه شهرستان اردکان:

مردم‌دار بودن ویژگی رئیس جمهور تراز است

مردم‌دار بودن ویژگی رئیس جمهور تراز است

امام جمعه شهرستان اردکان گفت: قطعاً هر شخصی رئیس جمهور شود، برنامه‌اش متفاوت از رئیس‌جمهورهای سابق از جمله رئیسی است اما باید نحوه سلوک و برخورد او مانند رئیس جمهور شهید مردم‌دار، متواضع و ولایت‌مدار باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات با بیان اینکه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، گفت: فرمایشات معظم‌له راه را به ما نشان می‌دهد ایشان با صراحت می‌فرمایند شرکت مردم در انتخابات و حضور آنها در صحنه و رأی دادن از انتخاب اصلح هم مهم‌تر است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه هدف اصلی که مشارکت بالا در انتخابات که می‌تواند تأثیر زیادی در امنیت و ارتقای جایگاه کشور در عرصه بین‌الملل، رفع مشکلات کشور، تعامل و ارتباط با دیگر کشورها، تقویت جبهه مقاومت و... داشته باشد محقق شد، باید تلاش کنیم که فرد اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم.

امام جمعه شهرستان اردکان عنوان کرد: اصلح از دیدگاه رهبری شرایطی دارد که یکی از از مهم‌ترین آنها که نتایج عملی دارد و باید به آن اهمیت دهیم، باور و اعتقاد به انقلاب اسلامی، قانون اساسی و راهی است که جمهوری اسلامی و رهبری ما امام خمینی(ره) از سال 57 براساس آن این نظام اسلامی را تشکیل داده‌اند، یکی از ملاک‌های فرد اصلح این است که به این انقلاب، قانون اساسی، ولایت فقیه و باورهای انقلابی پایبند باشید و ایمان درونی داشته باشد.

وی افزود: اگر  فردی مسیری را واقعا در دل باور داشته باشد، خدمت او با کسی که آن مسیر را قبول ندارد، متفاوت خواهد بود، بنابراین ممکن است کارشکنی‌هایی کند و مثلا درباره اختیارات رئیس جمهور یا رهبری و موارد دیگر شبهه وارد می کند، پس باور انقلابی بسیار مهم است.

شاکر عنوان کرد: نکته دیگری که در دیدگاه مقام معظم رهبری اهمیت بسزایی دارد، مردم‌داری است، انقلاب ما انقلاب مردمی است و جمهوریت و مردم سالاری جایگاه مهمی دارد و فسلفه وجودی همه مسئولان نیز خدمت به مردم است، اگر قرار است رئیس جمهوری انتخاب شود که مردم‌دار نباشد و از نگاه بالا و مانند خان‌ها با مردم برخورد کند اصلا قابل قبول نیست و مردم را از نظام و انقلاب زده می‌کند پس مردم‌داری و در بین مردم‌بودن مهم است.

امام جمعه اردکان گفت: یکی از ویژگی‌هایی بارز شهید رئیسی که در انتخاب فرد اصلح باید مورد توجه قرار گیرد داشتن روحیه تواضع، ارتباط با مردم و حضور در شهرها و استان‌ها و در بین مردم است، وقتی مسئولی از اتاق کارش بیرون می‌آید و با حضور در صحنه مشکلات را می‌بیند بسیار متفاوت‌تر از این است که گزارش مشکلات به او برسد. 

وی ادامه داد: شهید رئیسی به حضور در بین مردم بسیار اهمیت می‌داد، سفرهای استانی بسیاری انجام می‌داد، شهرها و روستاهایی که حتی فرماندار و استاندار هم ندیده بودند رئیس جمهور شهید را از نزدیک دیدند که اهمیت بسزایی دارد که امیدواریم این راه شهید رئیسی ادامه یابد.

شاکر گفت: قطعاً هر شخصی رئیس جمهور شود، برنامه‌اش متفاوت از رئیس‌جمهورهای سابق از جمله رئیسی است اما باید مطالبه کنیم که نحوه سلوک و برخورد او مانند رئیس جمهور شهید مردم‌دار، متواضع، اهل حضور در میان مردم، ولایت‌مدار، اهل ایجاد حاشیه نباشد، در مقابل دشمنان و در عرصه بین‌الملل محکم و استوار باشد، با جبهه مقاومت همکاری داشته باشد، با خودی‌ها خوب، متواضع و مهربان باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از