حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

مردم نباید دغدغه تهیه دارو داشته باشند

مردم نباید دغدغه تهیه دارو داشته باشند

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تأکید بر اینکه مردم نباید دغدغه بیماری و تهیه دارو داشته باشند، گفت: چرا برخی از اقلام دارویی از لیست دارو‌های تحت پوشش بیمه درمان و تأمین اجتماعی خارج شد؟

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، محمدصالح جوکار در خصوص طرح سؤال از وزیر بهداشت، درمان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مشکلات مردم، گرانی و بعضاً کمبود برخی از دارو‌ها است، در این خصوص سؤالاتی از وزرای بهداشت و تعاون با موضوع علت خارج کردن برخی اقلام دارویی از لیست دارو‌های تحت پوشش بیمه درمان و تأمین اجتماعی و گران بودن دارو‌ها مطرح کردم تا وزرای محترم در این زمینه پاسخ خود را ارائه دهند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با تأکید بر اینکه مردم نباید دغدغه بیماری و تهیه دارو داشته باشند، اضافه کرد: متأسفانه بیماران خاص و بازنشستگان در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه هستند که علیرغم حمایت‌ها و اقدامات دولت سیزدهم در این خصوص، همچنان با این مسئله دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی یکی از دغدغه‌های خانواده بیماران خاص را کمبود و گرانی دارو‌های موردنیاز این بیماران بیان کرد و ادامه داد: متأسفانه در برخی از ماه‌های سال، تعدادی از اقلام دارویی موردنیاز بیماران دچار کمبود شدید می‌شود و این موضوع به یک چالش اصلی برای خانواده‌هایی تبدیل شده که اعضای خانواده‌شان نیاز مبرم به آن داروی خاص را دارند.

جوکار عنوان کرد: در بعضی از استان‌ها این دارو‌ها به‌گونه‌ای نایاب می‌شود که این خانواده‌ها مجبور به تهیه آن از تهران می‌شوند و این موضوع بار‌ها از سوی مردم به ما اعلام‌شده که نیاز است تا وزارت بهداشت در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق و جدی داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از