حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
کارگردان یزدی:

مسائل فرهنگی اولویت استاندار بعدی یزد باشد

مسائل فرهنگی اولویت استاندار بعدی یزد باشد

کارگردان یزدی گفت: استاندار یزد باید اعتقاد داشته باشد که حال خوب جامعه در گروی حال خوب بخش فرهنگی و ورزشی است.

علی جاور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» اظهار کرد: خوب بودن حال جامعه هنری، خوب بودن حال جامعه را به‌ دنبال دارد. 

وی با تأکید بر ضرورت همسویی استاندار یزد با فرهنگ و هنر استان ادامه داد: هر دولتی که روی کار می‌آید اصحاب فرهنگ و هنر را در کنار خود ببیند. استاندار یزد و افراد مسئول در حوزه فرهنگ و هنر باید به اینکه بسیاری از مشکلات را می‌توان با تقویت حوزه فرهنگ و هنر رفع کرد، اعتقاد داشته باشند.

کارگردان یزدی گفت: انتظاراتی که اصحاب فرهنگ و هنر از استاندار دارند، زیاد نیست؛ آن‌ها می‌خواهند استاندار و مسئولان با آنان همراه بوده و برای رفع مشکلات در بخش امکانات و زیرساخت‌ها تلاش کنند.  

وی پرهیز از دروغ‌گویی، صداقت و ندادن وعده دروغ را از ویژگی‌های مورد انتظار برای یک استاندار بیان کرد و افزود: درست است که اقداماتی در راستای رفع مشکلات هنرمندان صورت گرفته است؛ اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار است.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان یزد بیان کرد: حامی اصلی اصحاب هنر در دولت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که درصورتی‌که استاندار حامی این اداره کل باشد، این دستگاه دولتی هم می‌تواند برای حال خوب فرهنگ و هنر گام بردارد. 

جاور تأکید کرد: همراهی مسئولان با اصحاب فرهنگ و هنر نباید به برنامه‌هایی چون دیدار با هنرمندان، حضور در اجرای نمایش و... محدود شود؛ بلکه باید به معنای واقعی هنرمندان را دیده و حمایت کنند. 

دبیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی یزد با بیان اینکه هماهنگی بین بخشی به رفع چالش‌ها کمک می‌کند، گفت: نباید دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ و هنر سهم‌خواهی کنند، چراکه ورزش و فرهنگ و هنر از نیازهای اساسی برای خوب بودن حال مردم یک شهر است. 

بازیگر یزدی کمبود پلاتو و سالنی مناسب برای اجرای نمایش توسط هنرمندان یزدی را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: مهم است که استاندار مشکلاتی که با هزینه کم و یا رایزنی می‌تواند حل کند را در اولویت قرار دهد. 

وی با اشاره به اینکه عده‌ای اعتقاد دارند که مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در اولویت‌های پایین برای حل قرار دارد، ادامه داد: اما مبرهن است که با تقویت حوزه فرهنگ و هنر بسیاری از مسائلی که امروز جامعه ما درگیر آن است، حل خواهد شد.

جاور با تأکید بر اینکه نباید مسئولان به اصحاب هنر به دیده ابزاری بنگرند، تصریح کرد: انتظار می‌رود که استاندار یزد از هر جناحی و با هر اعتقادی اصحاب هنر را به دیده سرمایه استان نگریسته و به خدمات این قشر از جامعه ارج نهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از