حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 خرداد 1403
دبیر ستاد انتخابات استان یزد اعلام کرد:

مسن‌ترین و جوان‌ترین نامزدهای انتخابات مجلس در یزد

مسن‌ترین و جوان‌ترین نامزدهای انتخابات مجلس در یزد

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: مسن‌ترین نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد مردی با 74 سن از حوزه اردکان است.

سعید رستگاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، با اشاره به آخرین آمار نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد با توجه به انصراف تعدادی از آنها، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳۸ داوطلب در استان یزد نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد هستند که در روز انتخابات در چهار حوزه انتخابیه یزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: از مجموع آخرین آمار نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد 208 نفر مرد و 30 نفر زن هستند که معادل 87 درصد نامزد مرد و 13 درصد نامزد زن برای این دوره از انتخابات است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به آمار نامزدهای در حوزه‌های انتنخابیه استان یزد عنوان کرد: تعداد نامزدها در حوزه انتخابیه اردکان 33 نفر است که 28 نفر مرد و پنج نفر زن هستند، همچنین آمار تعداد نامزدهای انتخابات در حوزه تفت و میبد نیز 48 نفر است که 44 نفر آنها را مرد و چهار نفر آنها را زن تشکیل می‌دهد.

رستگاری اضافه کرد: در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در استان یزد نیز 56 نامزد در دوازهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد 49 نفر آنها مرد و هفت نفر زن هستند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، زارچ و ندوشن نیز 101 نامزد برای کسب کرسی نمایندگی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با هم رقابت خواهند کرد که 87 نفر از آنها معادل تقریبا 86 درصد مرد و 14 نفر آنها معادل 14 درصد از نامزدهای این حوزه انتخابیه زن هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد عنوان کرد: مسن‌ترین نامزد انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی در استان یزد، مربوط به حوزه اردکان و متولد 12 آذرماه سال 1328 با 74 سن و جوان‌ترین آنها بانویی از حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، زارچ و ندوشن متولد 20 شهریورماه سال 1372 با 30 سال سن است.

وی یادآور شد: تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوم تا نهم اسفندماه انجام می‌گیرد و روز دهم اسفندماه هرگونه تبلیغات ممنوع است و روز یازدهم اسفندماه نیز انتخابات همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از