حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد عنوان کرد:

مشاهده انتقال پیام انقلاب در نگرش دانشجویان آمریکایی

مشاهده انتقال پیام انقلاب در نگرش دانشجویان آمریکایی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: اثر انتشار، انتقال و صدور پیام انقلاب در اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اروپایی به کشتار و فعالیت‌های غیرانسانی در فلسطین و جریان غزه است.

محمدرضا دهقانی اشکذری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در سال  ۱۳۵۷ مدلی برای مدیریت کشور پیشنهاد دادند که باور آن برای بسیاری از افراد سخت بود، اظهار کرد: بسیاری از افراد در دنیا باور نمی‌کردند که مدل پیشنهادی امام خمینی (ره) بتواند هم کشور ایران و هم جهان اسلام را تحت تاثیر خود قرار دهد.

وی افزود: علت این ناباوری این بود که دنیا نمونه‌ای از این مدل اداره کشور را به خود ندیده نبود و تنها در سیره اهل بیت (ع) وجود داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه توکل بر خدا نکته اول و مهم مدل مدیریت اسلامی امام راحل بود، تصریح کرد: امام خمینی (ره) تمام تصمیمات، سخنان و افکارشان براساس احکام الهی و رضایت خداوند بود و این عامل اول به عنوان یکی از بارزترین ویژگی‌های امام خمینی (ره) بود.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های امام راحل می‌توان به اعتماد بسیار زیاد ایشان به مردم اشاره کرد که شاید این مدل را در غرب به شکل تنها محور قرار دادن عقل انسانی بدون در نظر گرفتن احکام الهی شاهد بودیم.

دهقانی اظهار کرد: اما امام راحل چارچوب‌ها و خط‌کشی‌ها را الهی قرار دادند اما مسیر و روش را مردمی قرار دادند، که همین مدل نیز پس از رحلت ایشان از سوی مقام معظم رهبری ادامه یافت.

وی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به مجلس خبرگان ادامه داد: به این موضوع که در جمهوری اسلامی اهداف الهی است اما ابزارها بشری است در پیام اخیر مقام معظم رهبری به مجلس خبرگان تاکید شده بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه امروز پس از ۴۵ سال آنقدر این مدل مدیریت کشور در دنیا اثرگذار بوده که استکبار تاریخی با عمر بیش از ۱۰۰ سال دچار شکست جدی شده است، گفت: اثر انتشار، انتقال و صدور پیام انقلاب در اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اروپایی به کشتار و فعالیت‌های غیرانسانی در فلسطین و جریان غزه است.

وی افزود: اسرائیل یک نماد ظلم و استکبار در جهان شناخته شده است که به نمایندگی از همه ظالمان در سراسر دنیا اعم از آمریکا و اروپا سعی داشت تا نقشه‌های این ظالمان را اجرایی کند، اما امروز در قلب اروپا و آمریکا این جریان افشا شده است.

دهقانی با اشاره به جمله معروف مقام معظم رهبری در زمینه نابودی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴ مقام معظم رهبری در سخنانشان به این نکته اشاره کردند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهید دید، و امروز شاهد آن هستیم که این مهم در کمتر از  ۱۰ سال از سوی بسیاری از کشورهای دنیا تایید شده و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی فلسطین را نیز به رسمیت شناختند.

وی تاکید کرد: این اتفاقات در دنیا و به رسمیت شناخته شدن فلسطین را می‌توان به عنوان یکی از آثار و برکات انقلاب نام برد و قطعا اگر جوانان و مردم ایران دستاوردهای جهانی انقلاب را ببینند تحمل برخی از مشکلات و کاستی‌ها راحت‌تر خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی راه خود را پیدا کرده و مردم آزاده جهان هم یک الگوی موفق و عملیاتی از نظام حاکمیت مردمی در دنیا را مشاهده کردند، گفت: شهادت آیت‌الله رئیسی و حضور مردم در تشییع پیکر ایشان بیانگر این بود که ایشان الگویی که یک رئیس جمهور مردمی می‌تواند داشته باشد در دنیا مطرح کردند و امروز تمام کشورهای جهان یک مدیر خادم را در نسل خود دیدند؛ این شهید خدمت یک نمونه از مدیرانی بود که چارچوب‌های اسلامی را با ابزار بشری اجرا کرد و به اهداف و مسیر نظام و انقلاب اسلامی پایبند بود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از