حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
مشکل دفع آب‌های سطحی یزد حل شد
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد:

مشکل دفع آب‌های سطحی یزد حل شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای دفع آب‌های سطحی در یزد بالغ بر ۱۳۴ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شد که با اجرای پروژه در چد نقطه دیگر، برای همیشه مشکل دفع آب‌های سطحی یزد حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، حجت‌الاسلام سید ناصر حیدری صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به مصوبات و اقدامات عمرانی شورای شهر و شهرداری یزد گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران شهری ایمن‌سازی سطح شهر برای جلوگیری از آبگرفتگی و‌ همچنین تحمیل ضرر و زیان به شهر در زمان بارش باران و وقوع سیل است که اقدامات متعددی در این زمینه در یزد انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای شهر یزد چاه جذبی و کانال‌های دفع آب سطحی است که در این زمینه هزار و ۲۱۳ چاه جذبی جدید در شهر یزد حفاری شده که عمق این چاه‌ها نسبت به چاه‌های حفر شده در دوره قبلی شورای شهر دو برابر شده و ۲۵ متری است و همچنین در این دوره ۲۰۵ چاه جذبی نیز اصلاح و مرمت شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای حفر چاه‌های جذبی در یزد در این دوره هزینه شده است، افزود: منطقه بافت تاریخی یزد با حفر ۳۴۱ حلقه چاه جدید و اصلاح ۸۵ حلقه چاه بیش‌ترین حفر چاه را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به پروژه‌های دفع آب‌های سطحی‌ یزد نیز گفت: برای دفع آب‌های سطحی در یزد بالغ بر ۱۳۴ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شد که ایجاد ۲۷ کیلومتر کانال دفع آب سطحی در یزد را به دنبال داشت که این میزان در نقاط مختلف شهر یزد انجام شده است.

حیدری اضافه کرد: با اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی یزد در نقاطی چون بلوار باهنر تا رودخانه مرکزی در طول بلوار شهید صدوقی، خیابان مقداد، بخشی از بلوار اسلامی ندوشن، چهار راه پژوهش تا میدان اطلسی و... می‌توان گفت شهر یزد دیگر با مشکل دفع آب‌های سطحی مواجه نخواهد بود و این مشکل برای همیشه حل خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه احیای مسیل شهری یزد گفت: این پروژه‌ قبل از دوره ششم و با اصلاح‌ ۲۰۰ متر مسیل شهری از بلوار دانشجوی یزد آغاز شد و در این دوره از شورای شهر یزد نیز هزار و ۳۰۰ متر مسیل شهری یزد اصلاح و بازگشایی شد که شامل نماسازی نیز بوده است و در طول سال می‌توان از این مسیل استفاده‌ و بهره‌های دیگری نیز برد.

حیدری عنوان کرد: شهر یزد چهار سیل‌بند داشت و چهار سیل بند دیگر نیز برای یزد ایجاد شد و سیل بندهای قدیم نیز تقویت شد و برای برخی از مناطق نیز که خاکریز نداشتند این امر انجام گرفت و  در این زمینه مجموعاً ۱۶ میلیارد تومان اعتبار دولتی و‌ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار شهرداری برای ایجاد سیل‌بند و‌ خاکریز در یزد هزینه شده است که با این اقدامات دیگر شاهد ورود آب از خارج از شهر در زمان وقوع سیل نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اقداماتی که در زمینه آسفالت، زیرسازی، جدول‌گذاری، روکش آسفالت، مرمت، درزگیری و لکه‌گیری معابر  شهر یزد انجام شده است، گفت: حدود ۴.۵ میلیون مترمربع آسفالت، زیرسازی آسفالت، لکه گیری و... در شهر یزد با اعتباری حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد‌ تومان انجام شده است.

سخنگوی شورای شهر یزد عنوان کرد: با توجه به معضلات و مشکلات پیش آمده در تغییر دولت و رخوت و رکوردی که به همراه دارد، درآمدهای شهرداری یزد در ۶ ماهه اول حدود ۳۱ درصد کمتر از میزان پیش‌بینی، محقق شده است و در واقع درآمد ۲ هزار و ۳۰۰ میلیاردی برای ۶ ماهه نخست امسال برای شهر یزد پیش‌بینی شده بود که هزار و‌ ۵۰۰ میلیارد معادل ۶۹ درصد آن محقق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یزد امسال بعد از مشهد در رتبه دوم سرویس‌دهی مطلوب به دانش‌آموزان مدارس قرار دارد، افزود: سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ خودرو سواری در زمینه سرویس مدارس یزد خدمات‌رسانی می‌کردند که امسال این میزان به ۲۱ هزار خودرو سواری رسیده است‌.

حیدری ادامه داد: امسال سرویس‌دهی مدارس در شهر یزد ۳۰۷ مدرسه را پوشش داده که این میزان برای سال گذشته ۱۸۴ مدرسه بوده است، هر چند امسال تقریباً هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در زمینه دریافت سرویس‌دهی جا مانده‌اند که دلایل مختلفی داشته است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از