حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

مصرف آب را مدیریت کنیم

مصرف آب را مدیریت کنیم

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: به دلیل گرمای بیش از حد هوا و مصرف زیاد آب در فصل تابستان تمام ظرفیت های موجود تامین آب در بخش آب انتقالی و منابع محلی در سقف تولید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، جواد محجوبی گفت: آب مصرفی مردم استان از فاصله ۳۴۰ کیلومتری استان منتقل شده یا از عمق بیش از ۲۰۰ متری زمین به‌دست‌آمده است به همین دلیل از همه هم استانی‌ها تقاضا می‌شود در مدیریت مصرف آب بیش‌ازپیش تلاش کنند.  

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های تأمین آب استان در سقف تولید قرار گرفت، گفت: به مدیریت مصرف در فصل تابستان نیاز است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: به دلیل گرمای بیش از حد هوا و مصرف زیاد آب در فصل تابستان تمام ظرفیت‌های موجود تأمین آب در بخش آب انتقالی و منابع محلی در سقف تولید است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف آب به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان افزایش پیدا کرده ادامه داد: همه شهروندان و هم استانی‌ها در تک‌تک مصارف آب خانگی دقت و صرفه‌جویی لازم را بیش از همیشه داشته باشند.

این مسئول گفت: استفاده از سر دوش‌های کاهنده مصرف، نصب لگراتور یا پرلاتور بر روی شیرهای روشویی و توالت، نصب سایه‌بان کولرهای آبی از جمله اقداماتی است که همشهریان می‌توانند برای مدیریت مصرف آب انجام دهند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه همشهریان از آبیاری باغچه‌ها در طول روز خودداری کنند افزود: در آبیاری باغچه‌ها از سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده شود و آبیاری در ساعات پایانی شب که میزان تبخیر پایین است انجام پذیرد. 

محجوبی در پایان خاطرنشان کرد: با کمک مردم در مدیریت مصرف، تمام تلاش مسئولان آب منطقه‌ای و آبفای استان، تأمین آب مستمر، پایدار و بدون قطعی و کمترین کاهش افت فشار است. 

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و جزو مناطق خشک و کم آب ایران است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از