حالت تاریک
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
چراغ راه؛

ملتى كه شهادت دارد اسارت نخواهد داشت

ملتى كه شهادت دارد اسارت نخواهد داشت

شهید سید محمد صحافی ابرقوئی ۱۵ مرداد ۱۳۴۴ در شهرستان ابرکوه یزد به دنیا آمد و سرانجام ۵ مرداد ۱۳۶۲ در حاج عمران عراق به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، شهید سید محمد صحافی ابرقوئی ۱۵ مرداد ۱۳۴۴ در شهرستان ابرکوه یزد به دنیا آمد و تا پایان سوم متوسطه در رشته تجربی تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی با سمت تک تیرانداز راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۵ مرداد ۱۳۶۲ در حاج عمران عراق بر اثر اصابت گلوله به شکم به شهادت رسید. پیکرش در روضه الشهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

بخش از وصیت‌نامه این شهید والامقام را در یزدرسا بخوانید:

 

بسم رب الشهداء و الصديقين

 

ملتى كه شهادت دارد اسارت ندارد.(امام خمينى)

 

با درود فراوان به حضرت امام خمينى و سلام بر شهيدان غرق بخون از كربلاى‌ حسين(ع) تا كربلاى سرخ ايران و سلام بر شهيدانى كه جسم آنها در زير تابش خورشيد افتاده و خون پاكشان بر تخته سنگهاى غرب و جنوب ريخته، وصيتنامه‌خويش را شروع مى‌كنم.

 

تنها وصيتى كه به شما مردم شهيد پرور دارم اين است كه هيچ موقع خدا رافراموش نكنيد و به ياد خدا باشيد او ياور تمام مستضعفان جهان است و همه ازاويند و به سوى او باز مى‌گردند.

 

اما اگر بياييم از خود بپرسيم كه براى چه خلق شده‌ايم و چه هدفى در اين‌ زندگى محدود داريم و آخر زندگى ما به كجا ختم مى‌شود همه مقصدمان خدايى‌مى‌شود و ما را به سوى يک هدف است كه همان الله است مى‌كشاند و از شهادت در راه‌خدا باک نداريم چون مى‌دانيم كه اگر در راه خدا كشته شويم طبق آيه شريفه كه مى‌فرمايد:«ولا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون»(آل عمران ۱۶۹)

 

گمان مبريد كسانى كه در راه خدا كشته‌مى‌شوند مرده‌اند بلكه زنده‌اند و نزد خدايشان روزى مى‌خورند.

 

طبق آيه شريفه مى‌فرمايد:«اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولى الامر منكم»(نساء۵۹)

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از