حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
سعید جلیلی در یزد:

ملت ایران با انتخاب خود دیوارها را برمی‌دارد

ملت ایران با انتخاب خود دیوارها را برمی‌دارد

سعید جلیلی گفت: کسانی که از دیوار کشیدن می‌گویند باید بدانند ملت ایران با انتخاب خود دیوارها را برخواهد داشت و اجازه نخواهد داد خاکریز مانعی در برابر پیشرفت و جهش ملت ایران قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، سعید جلیلی امشب در میدان امیرچقماق در جمع باشکوه مردم دارالعباده یزد که برای استقبال و شنیدن صحبت‌های وی در این محل حاضر شده بودند، گفت: ما در کشورمان یک جهان فرصت داریم و این جهان و ثمره آن باید یک ایران جهش باشد شاید برخی بگویند این یک ادعا است و حرف خوبی است اما چه دلیلی برای آن وجود داراد. 

وی ادامه داد: بهترین دلیل، بهترین نمونه عالی و یک الگوی برجسته در طول تاریخ را اگر بخواهیم نشان دهیم همین یزد عزیز است که از فرصت‌های خود به بهترین شکل استفاده کرد و از آن قنات‌های اعماق زمین تا آن بادگیرهای سر به آسمان کشیده نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از هر فرصتی استفاده حداکثری کرد و این هنر مردم یزد است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون با دو‌ روی مواجهه هستیم، گفت: یکی‌از این رویکردها استفاده حداکثری از سرمایه‌های مادی و معنوی است.

وی‌ با بیان اینکه ضعف با قدرت برطرف می‌شود، ادامه اداد: ما باید فرصت‌های خود را بشناسیم و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم و با همت و خلاقیت این مسیر را دنبال کنیم تا روز به روز جهش، پیشرفت و تعالی مملکت رقم بخورد.

وی ادامه داد: ۸ سال جنگ‌ را به این ملت تحمیل کردند، همه دنیا بعداً اعتراف کردند که این جنگ با یک عروسکی به اسم صدام نبود ملتی که خود را باور داشت ایستاد از آرمان‌ها و منافع خودش حقوق خودش دفاع کرد، بعد حرکت‌های دیگر را شروع کردند تحریم‌های اقتصادی را شروع کردند و گفتند راهبرد فشار حداکثری را بر ایران تحمیل می‌کنیم در آن زمان دولت وقت می‌گفت چون دشمنان گفته‌اند ایران بیش از ۲۰۰ هزار بشکه نمی تواند بفروشد، پس ما هم نمی توانیم.

جلیلی افزد: اینها همان کسانی بودند می‎‌گفتند به ما رأی بدهید تا برویم چنان توافقی امضا کنیم تا هم سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد، ۱۰ هزار کیلو مواد هسته‌ای غنی شده توسط دانشمندان ما را به خارج از کشور فرستادند، سانتریفیوژها را جمع کردند. نتیجه چه شد؟ بعد هم دلار ۳ هزار تومانی شد ۳۰ هزار تومانی و رشد اقتصادی منفی و صفر شد با ۸۰۰ تحریم شروع کردند با ۱۵۰۰ تحریم تحویل گرفتند . سال ۹۷ دولت وقت همگی نامه نوشتند اگر در فلان کنوانسیون عضو نشویم نمی توانیم حقوق اسفند را بدهیم هنوز هم نه تنها امضا نکرده‌ایم بلکه رشد داشته‌ایم که ثمره انتخاب ۱۴۰۰ شما بود.

وجود یک جهان فرصت در کشور ایران

وی ادامه داد: شعار ما مبتنی بر نگاه اصیل و همان همان هویت ایرانی و اصالت اسلامی است که ما فرصت‌های فراوان داریم و اگر برخی کشورها یکی نفت دارد، یکی گاز دارد، یک جنگل دارد و... ما همه اینها را داریم، ما کشوری با یک جهان فرصت هستیم که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

جلیلی افزود: با اینکه پس از مذاکرات ۱۵ بار آژانس گزارش داد که ایران همه تعهدات خود را انجام داده اما طرف مقابل کلا از توافق خاج شد و بعد گفتند خوب ما اینجا برنده شدیم چون او اخلاق را باخت. اول می‌گفتند هم اقتصاد بچرخد هم سانتریفیوژ بچرخد بعد می‌گفتند خوب حالا برد برد نشد، شد باخت باخت، او اخلاق را باخت ما هم اقتصاد را باختیم.

 اعتراف آمریکایی به شکست راهبرد فشار حداکثری بر ایران

وی با اشاره به راهبرد فشار حداکثری دشمن گفت: مقام رسمی و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا رسماً اعلام کرد که راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورده است و این حاصل یک رویکرد، یک عهد،‌ یک همت بود، حرکتی که شهید رئیسی شروع و دنبال کرد.

وی گفت: اگر بخواهیم نگاه ناامیدانه، حداقلی و بی اعتمادی به ملت دنبال شود ثمره آن ادامه برخی مشکلات، آسیب‌ها و بعد نگاه به بیگانگان و دو سه قدرت جهان خواهد بود، همین که منتظر باشیم که بایدن بر سرکار می‌آید یا ترامپ، این یک نگاه است، اما نگاه دیگر این است که نه تنها در کشور فرصت هست بزرگ بلکه یک جهان فرصت داریم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات مجلس گفت: اگر تولید، صنعت و... ما بخواهد پیشرفت کند باید بازارهای صادراتی داشته باشیم، با دنیا تعامل حداکثری داشته باشیم، دنیا ۲۰۰ کشور است کسانی که معطل سه تا کشور بودند کشور را دچار رشد منفی ۸ ساله کردند اینها‌ نمی‌توانند این کار انجام دهند.

وی ادامه داد: ملت ما در بهترین شرایط تاریخی به لحاظ علمی، فناوری اقتصادی، سیاسی، موقعیت جهانی و منطقه‌ای و... قرار دارد و امروز خود قدرت‌های بزرگ دنیا به این معترفند که نمی‌توانند مثل سابق کارهای گذشته را انجام دهند.

جلیلی گفت: ما امروز باید زمان را قدر بشناسیم، برخی از پیشرفت‌ها مانند هوش مصنوعی اینگونه نیست که اگر اکنون انجام نشود بعد فرصت انجام وجود داشته باشد، اگر امروز موفقیت را شکل ندهیم، کشورهای دیگر موفقیت کسب می‌کنند و مانند گذشته آن را به انحصار خود درمی‌آوردند.

ملت ایران با انتخاب خود دیوارها را برخواهد داشت

وی تصریح کرد: کسانی که از دیوار کشیدن می‌گویند باید بدانند ملت ایران با انتخاب خود دیوارها را برخواهد داشت و اجازه نخواهد داد خاکریز مانعی در برابر پیشرفت و جهش ملت ایران قرار گیرد.

جلیلی گفت: همین استان یزد ما ظرفیت‌های صنعتی، گردشگری و... مختلفی دارد وقتی می‌تواند از آنها استفاده کند و از این فرصت‌ها بهره‌مند شود که هر ایرانی نقش پرشکوه خود را پیدا کند، همان طور که در دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف موفق شده است، وقتی ملت ایران در سخت‌ترین عرصه‌ها از حادثه حماسه‌های بزرگ آفریده است در اقتصاد، صنعت و دیگر عرصه‌های نیز حتما حماسه‌آفرین می‌شود.

قوه مجریه باید از روز  شنبه کار خود را آغاز کند

وی گفت: هر دولتی که مردم انتخاب کنند و به عنوان قوه مجریه در این کشور انتخاب شود باید از روز شنبه کارش را با قدرت شروع کند و پیش ببرد و نمی‌شود که معطل بماند و بگوید باید بررسی کنیم، باید مسئله را بدانیم باید کارشناسان ببینند تا راه‌حلش مشخص شود، اینها همه از دست دادن فرصت‌هاست‌.

باید دستمزد متناسب با شرایط فعلی و تورم کشور باشد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید دستمزد کارگران و کارمندان ما متناسب با شرایط فعلی و تورم کشور باشد، اگر امروز بحث شغل مطرح می‌شود باید تلاش داشته باشیم و مهم‌تر از شغل امنیت شغلی است، کارگر ما باید امنیت شغلی داشته باشد.

وی ادامه داد: باید فرصت‌های خود را بشناسیم و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم، قول‌هایی که شهید رئیسی عزیز به مردم عزیز استان یزد داده است باید با قدرت و قوت دنبال و انشالله به نتیجه برسد و به امید خداوند یک جهان فرصت، یک ایران جهش با ایفای نقش پرشکوه هر ایرانی خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از