حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس پایش محیط‌زیست یزد خبر داد:

منشأ بوی نامطبوع یزد در هاله‌ای از ابهام

منشأ بوی نامطبوع یزد در هاله‌ای از ابهام

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزدگفت: منشأء خاصی برای بو‌های نامطبوعی که در سطح برخی مناطق یزد به مشام رسیده، پیدا نشده است.

دامون سلیمانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری یزدرسا اظهار کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی که در فضای مجازی هم بازتاب داشته است، عصر دیروز (۱۸ مهر) در مناطق مختلفی از شهر یزد چون آزادشهر، امامشهر، همافر، بلوار جمهوری و بلوار تشریفات بوی نامطبوعی به مشام رسیده است؛ بر این اساس صبح امروز تیم پایش و بازدید به مناطقی که درگیر انتشار بوی نامطبوع بودند، اعزام شدند.

 

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد با بیان اینکه همافر، آزادشهر، بلوار جمهوری و دیگر مناطق اعلامی از لحاظ منشأء بوی نامطبوع به طور کامل رصد شد، ادامه داد: متأسفانه به طور دقیق منشأء بوی نامطبوع پیدا نشد.

 

وی گفت: بنا به اظهارات مردم محلی در مناطق اعلام شده بوی نامطبوع واحدی احساس نمی‌شده و در هر منطقه جداگانه بوی خاصی به مشام رسیده است.

 

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد با بیان اینکه آنچه مسلم است این بوی نامطبوع به مشام رسیده از واحد صنعتی و کارخانه نبود، تصریح کرد: مردم منطقه بلوار جمهوری و سه‌راه حکیمیان بوی فاضلاب را استشمام کرده بودند؛ تعمیرات فاضلاب و باز بودن برخی دریچه‌های فاضلاب می‌تواند منشأء استشمام بوی نامطبوع بوده باشد که به شرکت آبفا گزارش داده خواهد شد.

 

سلیمانی‌زاده ادامه داد: بنا به رصد انجام شده در منطقه آزادشهر و خیرآباد برخی مواقع در باغ‌های متروکه ضایعات و پسماند را می‌سوزانند که احتمال دارد در این ضایعات مواد گوگردی هم وجود داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: گشت و پایش از واحدهاى صنعتى استان به‌طور مرتب در دستور کار عوامل حفاظت از محیط‌زیست قرار دارد و به واحدهاى آلاینده اخطار رفع آلودگى داده می‌شود، كه در صورت استمرار آلایندگى مطابق قوانین و مقررات برخورد قانونى صورت مى‌پذیرد.

 

این مقام مسئول گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، در صورت مشاهده انتشار آلودگی هوا از سوی صنایع، سریعاً با شماره تلفن ۱۵۴۰ برای پیگیری تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از