حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

مهاجرت پزشکان یزدی حقیقت ندارد

مهاجرت پزشکان یزدی حقیقت ندارد

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: هیچ‌گونه آماری مبنی بر مهاجرت پزشکان به استان‌های دیگر نداریم.

سید محمد دریجانی در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» اظهار کرد: در حال حاضر در استان یزد ۱۹۳ فوق تخصص و فلوشیپ و ۸۴۵ پزشک متخصص داریم.

وی با بیان اینکه تصورات در رابطه با مهاجرت پزشکان از استان یزد واقعیت ندارد، ادامه داد: دلایل متعددی وجود دارد که پزشکان را در استان یزد ماندگار می‌کند که عمده دلیل آن حضور تعداد بالای بیمار از جای‌جای کشور و جهان در استان یزد و رونق کار پزشکان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه هیچ‌گونه آماری مبنی بر مهاجرت پزشکان به استان‌های دیگر نداریم، تصریح کرد: بیمار پذیری استان یزد بسیار زیاد بوده و روند رو به رشدی را طی می‌کند؛ آمار گویای این است که پزشکی برای کار به استان دیگر مهاجرت نمی‌کند.

وی ادامه داد: ۴۳ درصد هزینه‌های درمانی در سال ۱۴۰۱ به بیماران غیربومی اختصاص داشته است و در حال حاضر به حدود ۴۷ درصد رسیده است.

دریجانی عنوان کرد: بیمارانی که از استان‌های دیگر به‌منظور درمان به استان یزد مهاجرت می‌کنند، به متخصصان و فوق تخصص‌ها مراجعه می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که گردشگری سلامت به فرصت تبدیل‌شده و در کنار آن صنعت و اقتصاد پاک رونق گیرد.
انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از