حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
فرماندار شهرستان مهریز عنوان کرد:

مهریز ۳شهرستان برتر کشور در حوزه خدمات سفر

مهریز ۳شهرستان برتر کشور در حوزه خدمات سفر

فرماندار شهرستان مهریز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان مهریز گفت: مهریز جزو سه شهرستانی است که در سفرهای نوروزی برتر شد.

به گزارش «یزدرسا»؛ محمد دهقان بنادکی عصر امروز در نشستی با اصحاب رسانه که به‌مناسبت افتتاحیه چهارمین جشنواره قرمه،غذاهای سنتی و نان مهریز برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره از دو ماه پیش آغاز شد و امیدوارم مورد استقبال مردم قرار گیرد.

فرماندار شهرستان مهریز با بیان اینکه از ابتدای امسال تا امروز در شهرستان مهریز سه جشنواره گلاب در منشاد، انار در سریزد و قرمه، غذاهای سنتی و نان در مهریز  برگزار شده است، ادامه داد: چهارمین جشنواره قرمه،غذاهای سنتی و نان مهریز از امروز آغاز به کار کرده و در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه نیز این جشنواره میزبان علاقمندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما استقبال بسیار خوب مردم مهریز از این جشنواره در دوره چهارم است، عنوان کرد: ساعت برگزاری این جشنواره از 9 صبح تا 21 است و ویژه‌برنامه این جشنواره که با حضور هنرمندان مختلف برگزار می‌شود از ساعت 15 تا اذان مغرب خواهد بود.

دهقان بنادکی با اشاره به دایر شدن 100 غرفه مختلف عنوان کرد: در غرفه‌های دایر در این جشنواره قورمه، غذا‌های سنتی و نان، صنایع دستی مهریز عرضه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این جشنواره دغدغه فرهنگی نیز داشته‌ایم، اظهار کرد: غرفه عفاف‌و‌حجاب، پاتوق‌های دخترانه و شهدا از جمله غرفه‌های فرهنگی دایرشده است.

دهقان بنادکی ادامه داد: در محل برگزاری جشنواره به یاد شهدای مظلوم و مردم فلسطین آراسته شده است.

وی تصریح کرد: فضای ورزشی و‌ایستگاه نقاشی نیز در محل برکزاری این جشنواره در نظر گرفته شده و هنرمندان قرار است با نگاه زیبای خود این باغ را نقاشی کنند.

فرماندار شهرستان مهریز گفت:  از جمله برنامه‌های جشنواره امسال آماده‌سازی و توزیع 350 بسته قرمه و میوه خشک است که بین نیازمندان توزیع می‌شود؛ خیران در این زمینه همکاری کرده‌اند.

دهقان بنادکی ادامه داد: برای توسعه گردشگری کمبود منابع داریم؛ اما ظرفیت‌هایی که در سطح شهرستان وجود دارد و از واحدهای صنعتی می‌توانیم برای معرفی بناها و جاذبه‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: جزو سه شهرستانی بودیم که در سفرهای نوروزی برتر شد دو سال پی‌درپی جزو خدمات‌رسان‌های برتر در کشور بودیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از