حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
نور شهید خاموش‌شدنی نیست؛

میدان‌داری قهرمان مردم

میدان‌داری قهرمان مردم

حاج قاسم سلیمانی خاموش شدنی نبوده و همه ملت ایران در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی هستند.

به گزارش «یزدرسا»، دی‌ماه سال ۹۸ یادآور روزی تلخ برای ملت ایران است؛ روزی که سردار حاج قاسم سلیمانی به‌وسیله پهپاد‌های دشمن در سوریه به شهادت رسید و دلاور مردی، رشادت و شجاعت این قهرمان بزرگ برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

شهید سلیمانی با ترس و واهمه‌ای که به دل دشمن انداخته بود، خواب را از چشمان آنان گرفت، او اجازه نداد هیچ دشمنی به خود اجازه دست‌درازی به خاک ایران را دهد و همه ملت ایران را فارغ از جناح، قوم، قبیله، همه و همه را خواهر و برادر خود پنداشته و از جان‌ودل برای حفاظت و رفع آلام آنان تلاش کرد و تا بود نگذاشت آب در دل ملت ایران تکان بخورد؛ آری حاج قاسم سلیمانی این‌چنین سردار دل‌ها شد.

 

میدان‌داری قهرمان مردم

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی با پیروی از مکتب عاشورایی تلاش کرد تا آزادگی را برای خاورمیانه به ارمغان بیاورد.

 

وی با بیان اینکه در مکتب سلیمانی صلح و سازش و پذیرفتن خفت و خواری جایی ندارد، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سایه شجاعت و اقتدار تلاش کرد تا آزادی‌خواهان جهان را با خود همراه کرده و علیه استکبار جهانی بتازد.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استکبار جهانی از حضور حاج قاسم هراس داشت و به همین خاطر تلاش کرد تا وی را به شهادت برساند، گفت: از بین بردن حکومت داعش و نماینده‌های امریکا در منطقه سبب شکست استکبار جهانی شد.

 

وی عنوان کرد: دشمن بعد از به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی تلاش می‌کند تا مکتب وی فراگیر نشود؛ چراکه با فراگیر شدن مکتب سلیمانی ریشه ظلم و استکبار هم خشکانده خواهد شد.

 

جوکار ولایت‌پذیری را ویژگی بارز دیگر این سردار سرافراز برشمرد و افزود: شهید سلیمانی تلاش کرد تا به معنای واقعی سرباز ولایت باشد؛ در تمام مراحل زندگی ولایت مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و در مسیر ولایت گام برداشت.

 

 

 نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حفظ اقتدار ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه عنوان کرد: اگر بخواهیم یکی از برنامه‌هایی که امام خمینی (ره) بیان کردند، صدور انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن به دیگر کشورها بود که می‌توان از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگویی موفق در این زمینه نام برد.

 

 

وی ضمن محکومیت جنایت تروریستی در کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن گروهی از هم‌وطنان شد، گفت: اقدامات این‌چنینی دشمن تنها و تنها به دلیل هراسی است که از نشر مکتب حاج قاسم سلیمانی دارند.

میدان‌داری قهرمان مردم

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا»؛ با بیان اینکه نیاز است نسل امروز نشان و راهنمایی محکم داشته باشد تا راه را گم نکند؛ همچنان که قرآن با محکماتی که دارد، شبهات را حل می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمنان کفتار صفت برای انقلاب اسلامی دندان تیز کرده‌اند، ادامه داد: لازم است محکماتی به نسل جوان ارائه داد که هیچ شک و شبهه و تردیدی برای توسل جستن و دست انداختن به آن‌ها وجود نداشته باشد.

 

مدرسی مکتب شهید سلیمانی را عالی‌ترین محکمات برای نسل جوان عنوان کرد و گفت: این مکتب درس‌آموز بوده و همگان در برهه کنونی و برهه‌های دیگر می‌توان از مکتب حاج قاسم الگو گرفت.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن برای کم‌رنگ کردن مکتب سلیمانی در اذهان تصریح کرد: خدا را شاکریم که دشمنان ایران اسلامی از ابلهان هستند؛ چراکه نمی‌دانند با اقدام جنایت‌کارانه اخیر این مکتب بیش‌ازپیش در ذهن ماندگار خواهد شد.

 

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد ناامید سازی را سلاح بزرگ دشمن اعلام کرد و افزود: در برهه کنونی دشمن به هر شیوه‌ای برای بریدن مردم از نظام و انقلاب تلاش می‌کند، به امید خداوند باز هم دشمنان از ناامید سازی و بی‌تفاوتی مردم نسبت به مسائل مهم کشور ناامید شده و در این آزمون بزرگ سربلند بیرون خواهند آمد.

 

وی افزود: ما باید بدانیم دشمن همواره در کمین بوده و این عبارت امیرالمؤمنین علی (ع) را که فرمودند اگر تو خوابی، دشمن بیدار است را جدی گرفته و برای خنثی کردن تهدیدات و نقشه‌های آن‌ها تدابیر ویژه‌ای بیندیشیم.

 

مدرسی گفت: دشمنان اسلام و انقلاب، همواره و در شرایط خاصی همچون انتخابات پیش رو به دنبال ایجاد حوادثی برای ایجاد ناامنی در کشور بوده‌اند تا نقشه‌های شوم خود را عملی کنند.

 

 

وی افزود: دشمنان انقلاب به‌ویژه رژیم جعلی صهیونیستی سعی دارند با حملات تروریستی همچون شهادت مظلومانه مردم بی‌دفاع که زائران سردار شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان بودند، به جنایات خود در غزه ادامه دهند.

میدان‌داری قهرمان مردم

حجت‌الاسلام محمود قطبی، نماینده طلاب و فضلای یزدی اظهار کرد: دشمن می‌پندارد که با کشتن و به شهادت رساندن نور اسلام و ایمانی که در قلوب هست را می‌تواند خاموش کند، غافل از آنکه ما معتقدیم از خون هر شهید درخت اسلام آبیاری شده و قوی‌تر و تنومندتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نشانه گرفت و به شهادت رساند تا نور او را خاموش کند، ادامه داد: خون شهید سلیمانی در مکتب عاشورایی باعث شد تا مردم مؤمن و متعهد قوی‌تر و جاندارتر از قبل پای‌کار نظام و انقلاب آمده و در صحنه‌های مختلف حمایتی حضور یابند.

 

قطبی به برخی یاوه‌گویی‌های سران استکبار اشاره و اظهار کرد: دشمن ما اعتقادی به خدا و قیامت ندارد و همه‌چیز را در دنیا می‌داند، بنابراین نهایت ترس در دل‌های اوست و وقتی با قدرت ایران اسلامی مواجه می‌شود، ناخودآگاه عقب‌نشینی می‌کند.

میدان‌داری قهرمان مردم

 

اگرچه سردار دل‌ها چهار سالی است که در بین ما نیست؛ اما از آرامگاه و زائرانش هم هراس دارند. دریغ از اینکه نمی‌دانند قاسم سلیمانی خاموش شدنی نبوده و همه ملت ایران قاسم سلیمانی هستند و امام و کشور خود را دوست دارند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از