حالت تاریک
سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1403
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

نباید شیر خام از استان یزد خارج شود

نباید شیر خام از استان یزد خارج شود

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: برنامه‌ریزی‌های باید به‌گونه‌ای باشد تا بتوان تمام شیر تولیدی در استان یزد را داخل استان فرآوری کرد.

به گزارش یزدرسا؛ محمد صالح جوکار در بازدید از یک کارخانه‌ لبنیات در استان یزد با اشاره بر لزوم حمایت از واحدهای تولید و فرآوری لبنیات اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا بتوان تمام شیر تولیدی در استان یزد را داخل استان فرآوری کرد.

 رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تأکید بر اینکه شیر خام نباید از استان یزد خارج شود، ادامه داد: دامدار نیز نباید دغدغه داشته باشد که شیر تولیدی را در کجا بفروش برساند.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید برنامه‌ریزی دقیق برای تولید محصولات روزمره مردم داشته باشد؛ نه اینکه یک روز گوجه، سیب‌زمینی، پیاز یا محصول دیگر در بازار به وفور یافت و در نهایت دور ریخته شود و یک روز هم همین محصول با قیمت گزاف به فروش برسد؛ این شیوه اصلاً درست نیست و باید اصلاح شود.

 نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جهاد کشاورزی باید برنامه‌ریزی کند که امسال چه محصولی و به چه اندازه کشت شود تا هم کشاورز و هم مصرف‌کننده ضرر نکنند.

وی افزود: در حال حاضر یک دلال به‌عنوان واسطه بین کشاورز و مصرف‌کننده، قیمت‌ها را تعیین می‌کند و همین موضوع سبب بروز نا به سامانی در بازار می‌شود.

 جوکار با تأکید بر ضرورت ارزش قائل شدن برای تولید در کشور گفت: ارز دو نرخی باعث فساد، رانت و انحصار شده است؛ باید تک نرخی شده و مابه‌التفاوت آن به مردم داده شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از