حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

نبود حامی‌مالی چالش ورزش دو و میدانی یزد

نبود حامی‌مالی چالش ورزش دو و میدانی یزد

دبیر هیئت دوومیدانی استان یزد گفت: کمبود زیرساخت و نبود حامی مالی ۲ مشکل اصلی این رشته مهم در استان است که برای برون‌رفت از آنها به همراهی بخش خصوصی و تلاش بیشتر مسئولان اجرایی و ورزشی نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، دبیر هیئت دوومیدانی استان یزد گفت: کمبود زیرساخت و نبود حامی مالی دو مشکل اصلی این رشته مهم در استان است که برای برون‌رفت از آنها به همراهی بخش خصوصی و تلاش بیشتر مسئولان اجرایی و ورزشی نیاز داریم. 

 وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در بین نوجوانان و جوانان برای فعالیت در دوومیدانی وجود دارد به برخی مشکلات و کاستی‌ها اشاره کرد و افزود: فرسودگی و تخریب پیست ورزشگاه شهید نصیری مدت‌هاست جزو معضلات اصلی ورزشکاران و مربیان است و اگر در اسرع وقت تدبیری اندیشیده نشود کاملا از بین می‌رود و هزینه بسیار کلانی برای بازسازی در بر دارد. 

محمود اعتمادالعلماء  ادامه داد: بخش عمده تجهیزات دوومیدانی موجود در ورزشگاه شهید نصیری با وجود نگهداری و مرمت قسمت‌هایی از آنها، فرسوده شده و جایگزینی این تجهیزات باتوجه‌به اینکه نیاز به بودجه قابل‌توجهی دارد همراهی و همت مسئولان را می‌طلبد.

این مسئول ورزشی بیان کرد: سالن سرپوشیده پردیس آزادی نیز که چندین سال از افتتاح آن گذشته است هنوز خبری از بهره‌برداری و تجهیز آن به‌رغم اهمیت و ضرورت نیست که امیدواریم برای خدمت به جامعه ورزش زیرپوشش پیگیری و اقدام شود.

اعتمادالعلماء مشکل اساسی دیگر ورزشکاران دوومیدانی کار استان را ضرورت وجود حامی مالی ذکر کرد و گفت: با وجودی که این ورزش جزو ورزش‌های اصلی و پایه محسوب می‌شود؛ ولی بخش خصوصی رغبتی برای همکاری و حمایت از ورزشکاران ندارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون اکثر هزینه‌ها به‌خصوص برای اسکان در تهران برای انجام تمرینات تخصصی توسط ملی‌پوشان به همراه مربیان شخصی و هزینه گزاف و بسیار سنگین اسکان تغذیه و ایاب ذهاب از جیب خانواده‌ها و ورزشکاران تأمین می‌شود.

هم‌اکنون بیش از ۱۵ ورزشکار دوومیدانی یزد در مواد مختلف به‌خصوص در بخش بانوان رتبه‌های اول تا سوم کشور را دارند و اگر امکانات اولیه در یزد باشد این وضعیت روزبه‌روز ارتقا می‌یابد.

بیش از چهارهزار نفر در دو بخش آقایان و بانوان در دوومیدانی استان فعالیت دارند و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیئت ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از