حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون نظارت‌و‌بازرسی اداره صمت یزد مطرح کرد:

نظارت بر قیمت و تولید روپوش مدارس یزد

نظارت بر قیمت و تولید روپوش مدارس یزد

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در زمینه تأمین پارچه موردنیاز روپوش مدارس استان یزد با هماهنگی انجمن نساجی استان یزد پارچه‌هایی که امکان تأمین آن در استان یزد بوده تأمین شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت یزد، رضا زاهدی گفت: در زمینه تأمین پارچه موردنیاز روپوش مدارس استان یزد با هماهنگی انجمن نساجی استان یزد پارچه‌هایی که امکان تأمین آن در استان یزد بوده تأمین شده و مابقی پارچه‌ها از طریق سایر استان‌ها تأمین شده است. 

وی افزود: امسال برای هر مدل روپوش، سه مدل پارچه باقیمت خاصی تأمین شده استایل تنوع پارچه‌ها باعث شده تا واحد‌های تولیدی برای تأمین پارچه موردنیاز خود راحت‌تر بتوانند اقدام کنند و بتوانند روی بحث قیمت هم مانور بدهند بازار بسیار رقابتی است و در حدی که استان بتواند پارچه تأمین کند با همکاری انجمن نساجی انجام داده‌ایم.  

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: در بحث قیمت‌گذاری با توجه اینکه روپوش مدارس، جزو گروه ۲ کالایی است هزینه‌های آن شامل هزینه دوخت، خرج کار، ملزومات و... با همکاری مدرسه، متصدیان واحد‌های تولیدی به همت اتحادیه صنف خیاطان کارشناسی شده و سپس پیشنهاد قیمت به انجمن حمایت مصرف‌کنندگان شهرستان یزد ارائه شده که این انجمن بررسی‌های لازم را انجام داده و انعقاد تفاهم‌نامه صورت‌گرفته و این قیمت تعیین شده به ریاست کمیسیون نظارت استان یزد ارجاع شده است.  

وی  گفت: رئیس کمیسیون که رئیس صمت استان یزد است به همراه معاون امور اقتصادی استانداری این قیمت‌ها را بررسی کرده‌اند و در نهایت مصوب و به اتحادیه برای ابلاغ به واحد‌های تولیدی فرستاده شده است.  

زاهدی گفت: نرخ اعلامی، نرخ کارشناسی بوده و تمام هزینه‌ها در آن لحاظ شده است و یک قیمت معقول و کف قیمت برای روپوش مدارس تدارک‌دیده‌شده است نرخ‌نامه امسال بر اساس سایز، نوع پارچه و دوره آموزشی قیمت‌گذاری شده است که امسال برای اولین‌بار قیمت را بر اساس نوع و قیمت کار تعیین کرده‌ایم  تا شهروندان به‌راحتی بتوانند آنچه موردنیازشان را خریداری کنند. 

زاهدی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در حین خرید حتماً فاکتور تقاضا کنند و در صورت مشاهده تخلف، تخلفات را با ۱۲۴ در میان بگذارند یا با تماس با ۶۲۹۱۷۱۹ اتاق اصناف شکایات خود را مطرح کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از