حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
نماینده مردم یزد عنوان کرد:

نقشه‌راه ویژه مرکز سلول‌های بنیادی یزد تدوین شود

نقشه‌راه ویژه مرکز سلول‌های بنیادی یزد تدوین شود

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی بر تدوین چشم انداز و نقشه راه ویژه مرکز سلول‌های بنیادی یزد تاکید و اولویت‌بندی برای تسهیل در پیگیری تقویت زیرساخت و تجهیزات را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی؛ محمد صالح جوکار در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاهی، پژوهشگران و اعضای مرکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی یزد بر تدوین چشم‌انداز و نقشه راه ویژه مرکز سلول‌های بنیادی یزد تأکید و اولویت‌بندی برای تسهیل در پیگیری تقویت زیرساخت و تجهیزات را خواستار شد.

وی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط رئیس، محققین و پژوهشگران این مرکز بیان کرد: برای سرعت‌بخشی به فعالیت مرکز سلول‌های بنیادی یزد ضروری‌ست چشم‌انداز و نقشه راهی از طرح‌های پژوهشی و توانمندی‌های موجود و نیازمندهای پیشرو برای ارتقا و ایجاد ظرفیت‌های جدید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: کارهای مقطعی اثرات ماندگاری به همراه ندارد، دانشگاه باید فعالیت‌های خود را بر محور پژوهش و تحقیق استوار سازد و در گام اول باید بر شناسایی وضعیت موجود و ایجاد راهکار برای رسیدن به وضعیت مطلوب متمرکز شد تا با تقویت زیرساخت‌ها بتوانیم با تحقیق کاربردی، رشد و جهش این مرکز مهم را امکان‌پذیر سازیم و در آینده به‌ویژه برای سرعت‌بخشی به درمان نیز برون‌داد آن را شاهد باشیم.

جوکار در تماس تلفنی با معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی یزد تثبیت جایگاه این مجموعه در جدول 19 یا 20 قانون بودجه را خواستار شد تا در مرحله بعد برای تکمیل این مرکز اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ پیگیری شود چراکه ضرورت دارد شرایط قرار گرفتن پروژه های زیرساختی از جمله ساخت اتاق تمیز این مجموعه در اعتبارات ملی زمینه‌سازی شود.

در این نشست اساتید دانشگاهی، پژوهشگران و فعالان مرتبط با مرکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی یزد به بیان توانمندی‌ها، دیدگاه‌ها و محدودیت‌های پیشروی این مرکز پرداختند و مقرر شد با پیگیری نماینده مردم تکمیل و راه‌اندازی اتاق تمیز این مجموعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف از جمله قوانین مالیاتی و مسئولیت‌های اجتماعی در اولویت قرار گیرد.

لازم به ذکر است این مجموعه با استقرار شتاب‌دهنده‌ها، هسته‌های نوآور، آزمایشگاه‌های تخصصی و ارائه خدمات آموزشی زمینه را برای توسعه فناوری‌، تجاری‌سازی محصولات و خدمات این حوزه فراهم می‌آورد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از