حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
امام‌جمعه موقت یزد:

نمازجمعه خار چشم دشمنان است/ بایکوت خبری اربعین

نمازجمعه خار چشم دشمنان است/ بایکوت خبری اربعین

امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات اولین امام‌جمعه تهران و خار چشم دشمن بودن فریضه نماز جمعه، گفت: امسال هم حماسه پیاده‌روی اربعین در بایکوت خبری رسانه‌های غربی قرار داشت.

به گزارش یزدرسا؛ آیت‌الله سید ناصر محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز وفات آیت‌الله طالقانی، اولین نماز جمعه تهران اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، نقش آیت‌الله طالقانی همانند پیش از انقلاب، چشم‌گیر به نظر می‌رسید و از ایشان با عنوان یار وفادار امام خمینی (ره) یاد می‌شد.

وی افزود: آیت‌الله طالقانی در برپایی نماز جمعه نقش مهمی را ایفا کرد و پس از طرح مسئله با امام خمینی، با موافقت ایشان روبرو شد و به امامت نماز جمعه تهران منصوب شد. آیت‌الله طالقانی مکان برگزاری نماز جمعه را دانشگاه تهران انتخاب کرد تا از این رهگذر، نمازگزاران را به دانشگاه بکشاند و دانشگاهیان را به صف نماز بیاورد و دین‌داری و روشنفکری را به هم بیامیزد.

محمدی با اشاره به اینکه آیت‌الله مدنی در ۲۰ شهریور سال ۶۰ به شهادت رسیدند، ادامه داد: نماز جمعه همواره خار چشم دشمنان نظام اسلامی بوده است؛ چراکه به‌واسطه روشنگری‌هایی که در این آیین عبادی سیاسی صورت می‌گیرد، نقشه‌های دشمنان به فنا می‌رود. برای این آیین عبادی سیاسی بهای مختلف و سنگینی داده‌ایم که شهادت آیت‌الله مدنی و آیت‌الله صدوقی ازجمله این موارد است.
******
امام‌جمعه موقت یزد در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین امسال اظهار کرد: امسال هم حماسه پیاده‌روی اربعین در بایکوت خبری رسانه‌های غربی قرار داشت.
وی ادامه داد: بیش از ۲۲ میلیون نفر از ۱۰۰ کشور جهان در پیاده‌روی جهانی اربعین حضور داشتند و این حماسه بزرگ تاریخ را آفریده‌اند که دشمنان این حماسه را در بایکوت خبری قرار داده‌اند؛ این حماسه بزرگ برای دشمنان سخت است و نمی‌خواهند دیده شود.
محمدی افزود: خدا را شاکریم که این آیین بزرگ که هر سال بیشتر از پارسال اجتماع بشری دیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، در امنیت و پشتیبانی خوبی برگزار شد.
****
امام‌جمعه موقت یزد با بیان اینکه ۱۷ شهریور سال ۵۷ یکی از بزرگ‌ترین روزهای تاریخ انقلاب بود، ادامه داد: در این روز رژیم سفاک و حلقه‌به‌گوش پهلوی جمعیت زیادی را به قتل رساند.
وی تصریح کرد: جمعیت زیادی در میدان ژاله جمع شده بودند و شاه فهمیده بود که کار از کار گذشته و مردم او را نمی‌خواهند.
محمدی با بیان اینکه شاه و نیروهایش برای سرنگون سازی انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند، افزود: نیروهای رژیم پهلوی، این قصاب‌های جنایت‌کار وحشی، مردم را قتل‌عام کردند. از جمله خوی وحشی نیروهای شاه اینکه بختیار بعد از فرار و هم‌دستی با صدام گفته بود ما اگر ۲ میلیون مردم ایران را بکشیم تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنیم، می‌ارزد.
انتهای پیام/ش

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از