حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در جریان لیگ نخبگان آسیا:

هدف اول پرسپولیس در عربستان مشخص شد

هدف اول پرسپولیس در عربستان مشخص شد

پرسپولیس در حالی در اولین دیدار خود در لیگ نخبگان مقابل الاهلی قرار می‌گیرد که تیم عربستانی ستاره‌های معروف فوتبال دنیا را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، پرسپولیس در اولین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف الاهلی عربستان می‌رود. سرخ‌پوشان تهرانی در حالی مقابل حریف صاحب‌نام خود قرار می‌گیرند که سبزپوشان عربستانی ستاره‌هایی همچون فیرمینو و ریاض محرز را در اختیار دارند. گاریدو سرمربی پرسپولیس برای این دیدار هدف اولش این است که گلی دریافت نکند و بتواند بدون شکست عربستان را ترک کند.

خوان گاریدو اگرچه در صحبت‌های قبل از بازی خودش بر این تأکید داشت که تیمش برای برد به مصاف الاهلی می‌رود؛ اما شکل تمرینات سرخ‌پوشان نشان داد سرمربی اسپانیایی به دنبال یک بازی تدافعی و بسته مقابل تیم پرستاره عربستانی است. درواقع گاریدو در نظر دارد تیمش توپ و میدان را تقریباً در اختیار حریف قرار داده و سعی کند تیمش جمع و عقب بازی کند؛ اما به‌محض توپ‌گیری از حریف آن را با استفاده از پاس‌های بلند برای وینگرها و مهاجم نوک تبدیل به ضد حمله کند.

گاریدو خوب می‌داند اگر قرار باشد به ستاره‌های تیم الاهلی از جمله ایوان تونی، الکساندر، کسیه، فیرمینو، ریاض محرز و ویگای فضا دهد آنها می‌توانند با یک حرکت نتیجه بازی را تغییر دهند. با این تفاصیل اگر گاریدو حتی از سه هافبک دفاعی در مرکز میدان بهره گرفت اصلاً نباید تعجب کرد. ناگفته نماند مدافعان کناری سرخ‌پوشان ازجمله میلاد محمدی و ایوب العملود نیز در بازی امشب بیشتر وظایف دفاعی برعهده خواهند داشت و کمتر اجازه نفوذ پیدا خواهند کرد.

نکته قابل‌توجه اینکه تیم الاهلی هم تیمی است که با دو سیستم ۱-۳-۲-۴ و ۱-۴-۱-۴ بازی می‌کند و در بازی با النصر هم‌بازی بسته و تدافعی را در دستور کار قرار داده بود تاحدی‌که از نظر مالکیت توپ یاران رونالدو شرایط بهتری داشته و موقعیت‌های زیادی را هم روی دروازه ادواردمندی داشتند.  

منبع: خبر ورزشی

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از