حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
امام جمعه یزد:

همه ارگان‌ها برای مسئله حجاب برنامه‌ریزی داشته باشند

همه ارگان‌ها برای مسئله حجاب برنامه‌ریزی داشته باشند

امام جمعه یزد گفت: همه ارگان‌ها، دستگاه‌های فرهنگی، معلمان، روحانیت، دانشگاه‌ها، بازاریان، خانواده‌ها و... در زمینه حجاب برنامه‌ریزی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه داشتن بصیرت به معنی دور اندیشی و دید عمیق به مسائل برای همه ما لازم است، گفت: دشمن با ترفندها و‌ توطئه‌های مختلف به دنبال رخنه کردن در فکر و اندیشه نوجوانان و جوانان ما و سست کردن آن‌ها در دین و مسائل دینی است بنابراین انسان بابصیرت با وجود حقیقت‌جویی، فریب دروغ‌ها و توطئه‌های دشمن را نمی‌خورد و خصلت‌های پسندیده را در خود پرورش می‌دهد.

وی با اشاره به مسئله حجاب با بیان اینکه این موضوع دارای دو جنبه است، افزود: یکی از جنبه‌های مسئله حجاب و پوشش جنبه شرعی و الهی آن است که که در آیات قرآن به‌ویژه سوره نور به آن پرداخته شده است که تکلیف شرعی در موضوع پوشش و حجاب را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: جنبه دیگر حجاب این است که این مقوله مقدمه و دریچه‌ای است که دشمن قصد دارد از آن وارد شود و فساد را در جامعه ما ایجاد کند و نگاه‌های آلوده و بی‌حجابی دریچه‌ای برای نفوذ شیطان و ورود آن به قلب انسان است.

وی‌ اضافه کرد: غفلت در زمینه حجاب، عفت و حیا موجب وسوسه شیطان و مقدمه‌ای برای کشف حجاب، عریان‌گری و ایجاد فساد در جامعه است و جامعه را به سمت بی‌تقوایی، بی پروایی و فساد و فحشا می‌کشاند این مسئله‌ای است که غربی‌ها خود به آن گرفتارند و در صددند ما را هم به آن گرفتار کنند.

ناصری با بیان اینکه بی‌حجابی و بی بند و باری توطئه استکبار جهانی و توطئه بزرگ شیطانی است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد جامعه را به سمت عریان کردن و از دست رفتن غیرت و حیا ببرد تا دیگر هیچ کس به فکر حفظ دین، حفظ کشور، جهاد و ...نباشد، بنابراین علاوه بر وظیفه شرعی ما در زمینه رعایت حجاب، دولت‌های اسلامی و مردم انقلابی نیز باید برای حجاب برنامه‌ریزی داشته باشند و به نحو صحیح در زمینه مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی کار کنند.

وی ادامه داد: باید توطئه دشمن را در زمینه ترویج بدحجابی و بی‌حجابی خنثی کرد و همه ارگان‌ها، دستگاه‌های فرهنگی، معلمان، روحانیت، دانشگاه‌ها، بازاریان، خانواده‌ها و... در زمینه حجاب برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی داشته باشند و جوانان و نوجوانان را نسبت به این مسئله آگاه کنند و همچنین مردم نیز در زمینه امربه معروف و نهی از منکر وارد شوند و به درستی و با روی خوش و گشاده در این زمینه اقدام کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی و پیشرفت آن از نظر علمی و نظامی و با بیان اینکه این نیرو همواره گوش به فرمان ولایت است، ادامه داد: با وجود اقداماتی که برای انحلال ارتش صورت گرفت اما با تلاش امام خمینی(ره) و همراهی مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی حفظ شد و اکنون نیرویی توانمند، کارآمد و پیرو ولایت فقیه است.

وی با اشاره به سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز افزود: تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از معجزات الهی بود که به فرموده امام خمینی(ره) شکل گرفت و اکنون سپاه پاسداران با حرکت‌های عظیم که در مقابل رژیم صهیونیستی و با وجود تهدیدات دشمن با شجاعت تمام و با گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا انجام داده است، ایران را سرافراز کرد و انقلاب و روحیه انقلابی را زنده کرد و به دشمن فهماند که ایران اسلامی با اعتماد و توکل به خداوند چه قدرت و توانی دارد و همه دنیا را انگشت به دهان گذاشت.

ناصری همچنین با اشاره به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اضافه کرد: واقعه صحرای طبس اولین حرکت نظامی آمریکا در ایران بود که با بالاترین تجهیزات وارد شده بود و قصد تصرف مجدد سفارت آمریکا را داشت اما با تمام اقدامات و هزینه‌هایی که برای این عملیات انجام داده بود خداوند در صحرای طبس با طوفان شن از آن‌ها استقبال کرد و آن‌ها را شکست خورده و مأیوس‌کرد و همین حمله باید درس عبرتی برای استکبار جهانی و همه حامیان او باشد که خداوند پشتوانه کشور اسلامی ایران است اما متأسفانه هنوز درس نگرفته‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از