حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس گروه ایمنی شرکت توزیع برق استان یزد:

هیات‌ها حریم شبکه توزیع برق را رعایت کنند

هیات‌ها حریم شبکه توزیع برق را رعایت کنند

رئیس گروه ایمنی شرکت توزیع برق استان یزد گفت: ضرورت دارد مسئولان هیأت‌ها و موکب‌ها در برپایی مقدمات عزاداری حرم نکات ایمنی برق را رعایت کنند.

مهدی مکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» اظهار کرد: هم‌زمان با فرا رسیدن محرم و اقداماتی که مسئولان هیأت‌ها و مواکب برای رفع مشکلات برق در برخی حسینیه‌‌ها و تکایا انجام می‌دهند، باید جوانب احتیاط و موارد ایمنی را رعایت کنند.

وی در رابطه با نکاتی که باید دست‌اندرکاران و بانیان مجالس و محافل روضه و عزاداری در محرم رعایت کنند تا مشکلی در زمینه مسائل برقی پیش نیاید، اظهار کرد: در ایام فرا رسیدن دهه محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین هستیم و مسئولان هیئات و موکب‌ها در تدارک مقدمات برگزاری مراسم مختلف در این ایام هستند. در این ایام یکی از نگرانی ها حفظ جان این عزیزان است.

رئیس گروه ایمنی شرکت توزیع برق استان یزد ادامه داد: دوستانی که نسبت به برپایی موکب‌ها، نصب داربست و پرچم و اقداماتی که ممکن است وارد حریم شبکه توزیع برق وارد شوند، باید جوانب احتیاط را رعایت کنند؛ متاسفانه در سال‌های قبل شاهد حوادث ناگواری برای خادمان در سطح کشور بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: خادمان امام حسین (ع) در حین فراهم سازی مقدمات عزاداری ماه محرم حتما نسبت به شبکه توزیع برق توجه لازم را داشته باشند.

مکی گفت: شبکه های برق فشار متوسط و یا شبکه های برق 20 کیلو ولت به میزان 2.1 متر حریم دارند؛ ضرورت دارد افراد حریم شبکه توزیع را رعایت کرده و تجاوز نکنند تا دچار برق رفتگی نشوند.

وی تاکید کرد: شاید خیلی از افراد در جریان نباشند که در میدان ها مغاطیسی که در شبکه توزیع برق وجود دارد، حتی بدون تماس مستقیم امکان وقوع حادثه وجود دارد. در سال های گذشته در سطح کشور شاهد حوادث این چنینی بوده ایم.

رئیس گروه ایمنی شرکت توزیع برق استان یزد بیان کرد: اگر هیأت‌ها و موکب‌ها نیاز به تأمین برق موقت داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به اداره توزیع برق برای تأمین برق اقدام کنند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از